نگرانی از موج‌های بعدی کرونا تا سال ۲۰۲۲

این روزها مراحل تدریجی لغو قرنطینه در ایالت‌های اسپانیا در حالی کلید خورده است که ارتش اسپانیا در گزارشی پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۲ میلادی دو موج دوباره از شیوع ویروس کرونا در این کشور اتفاق خواهد افتاد که نسبت به گسترش کنونی بیماری، خفیف‌تر خواهد بود.

اخبار بین الملل- بر اساس پیش‌بینی ستاد اطلاعات ارتش اسپانیا موج نخست بیماری کووید-۱۹ در بازه زمانی بین ۲۱ نوامبر۲۰۲۰ (اول آذر ۱۳۹۹) تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ (سوم اسفند ۱۳۹۹ ) و موج دوم در بازه زمانی ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آذر ۱۴۰۰) تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰ ) اتفاق خواهد افتاد.

نیروی زمینی ارتش اسپانیا همچنین اعلام کرد مدت زمان تقریبی برای بازگشت اسپانیا به شرایط عادی حداقل  یک سال و نیم دیگر خواهد بود که شیوع دوباره بیماری نیز در طول این مدت اتفاق می‌افتد.  

این نهاد نظامی همچنین تصریح کرد: ویروس کرونا نابود نخواهد شد اما افزایش سطح ایمنی افراد مبتلا، یافتن راهکارهای درمانی احتمالی و کشف واکسنی علیه این بیماری، همه از دلایلی است که بیانگر مشکلات کمتر ما در مواجهه با این ویروس در آینده است.

ارتش اسپانیا زمان تقریبی دست‌یابی به واکسن کرونا را ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن۱۴۰۰) دانست اگرچه معتقد است این واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی در مقابل این بیماری ایجاد نمی‌کند.

نیروی زمینی ارتش اسپانیا همچنین به تازگی از نخستین کاربرد آزمایشی ربات «آتیلا» به منظور ضدعفونی کردن و نظافت مراکز درمانی که از مناطق پرخطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، بدون دخالت انسان و با کنترل از راه دور خبر داد؛ بیمارستان والنسیا به عنوان نخستین مرکز درمانی برای انجام این آزمایش انتخاب شده است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تاکنون در این کشور ۲۶۰ هزار و ۱۱۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که ۲۶ هزار و ۲۹۹ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۱۴ هزار نفر نیز در جهان به این ویروس مبتلا شده که بیش از ۲۷۶ هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.