صدور حکم شهروندان آمریکایی در پرونده اقدام به کودتا در ونزوئلا

دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرد، دادگاهی در این کشور به دستگیری دو شهروند آمریکایی رای داده که گفته شده در اقدام به کودتا در این کشور دست داشته‌اند.

اخبار بین الملل-دادگاه عالی ونزوئلا در بیانیه‌ای اظهار کرد: "دادگاه ملی تروریسم و جرایم مرتبط" حکم محرومیت لوک الکساندر دنمن و ایرن بری، شهروندان آمریکایی از آزادی را به دلیل ارتکاب جرایم تروریستی و قاچاق تسلیحات جنگی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق این بیانیه بیش از ۱۰ تن دیگر نیز در این پرونده در حال دستگیر شدن هستند.

دفتر دادستان کل ونزوئلا روز جمعه حکم دستگیری جوردن گودرو، رییس شرکت نظامی خصوص آمریکایی موسوم به "سیلورکورپ" و ۲۱ تن دیگر را بر سر نقششان در اقدام به کودتای اخیر در ونزوئلا صادر کرد.

کاخ سفید هرگونه مشارکت در این توطئه را رد و اظهار کرده، هر عملیاتی که آمریکا آن را سازمان دهی کرده باشد، مستقیم و موثر است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز شخصا ارتباط با این توطئه را رد کرده است اما گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد جوردن گودرو و شرکتش پیش از این در حفاظت امنیتی از ترامپ همکاری کرده و با بادیگار او ارتباطاتی داشته است.

در همین حال وزارت دفاع ونزوئلا در بیانیه‌ای از کشف و توقیف سه قایق جنگی سبک رها شده در رودخانه اورینوکو توسط گارد ملی این کشور خبر داد و به گفته آن‌، این قایق‌ها "نماد نیروی دریایی کلمبیا" را داشتند.