ترامپ مملکت را بر حسب شانس و اقبال پیش می‌برد

«آلبرت الگور» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در اظهارنظری پیرامون عملکرد دونالد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا به شبکه سی‌ان‌ان گفت: ترامپ مملکت را بر حسب شانس و اقبال پیش می‌برد و بعنوان رئیس جمهوری آمریکا شکست خورده است. 

اخبار بین الملل-الگور که پیشتر معاون بیل کلینتون بود در این گفت‌وگوی انتقادی از شیوه عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور به سی‌ان‌ان گفت: آمریکا در خطر وخیمی قرار گرفته است، ما در آغاز سر باز شدن یک زخم قرار داریم. 

الگور افزود: ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا حاضر نیست هیچ مسئولیتی در برابر همه‌گیری ویروس کرونا برعهده گیرد. «ترامپ هشدارها در مورد شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفت و پس از آن در تامین نیازها برای مقابله با این همه‌گیری توسط دولت فدرال آمریکا نیز مرتکب قصور شد.»

چهل و پنجمین معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: ترامپ فقط با فرض بهبود اقتصادآمریکا در سه ماه سوم سال که بتواند به او در انتخاب دوباره کمک کند، دل‌خوش کرده است. 

الگور ادامه داد: او در مقابله با این همه‌گیری حتی در زمینه انجام آزمایش ویروس کرونا از آمریکایی‌ها ناتوان مانده؛ این یک فاجعه آزمایش کرونا از شهروندان آمریکایی است که با آن مواجه‌ایم. 

وی افزود: در زمان ما هر روز صبح در جریان وقایع مهم داخلی و بین‌المللی قرار می‌گرفتیم؛ هنگامی که یک خطر را متوجه می‌شدیم، بلادرنگ روی آن متمرکز شده و از اف‌بی‌آی، سیا و هر نهاد و سازمان دیگری را درگیر آن موضوع می‌کردیم تا بهتر آن را دریابیم و در برطرف کردنش بکوشیم. 

وی ادامه داد: به عقیده من، ترامپ بار دیگر در اوهام وقوع یک معجزه فرو رفته و شاهدیم که می‌خواهد کشور را با غفلت و بنا بر شانس و اقبال پیش برد تا با این چالش برخورد کند؛ زیرا وی چندی پیش گفته بود «شاید به طرز معجزه آسایی این ویروس به یکباره ناپدید شود». 

معاون پیشین بیل کلینتون در ادامه به سی‌ان‌ان گفت: شما بعنوان رئیس جمهوری آمریکا در یک مرتبه بالایی ایستاده‌اید که در صورت بروز هرگونه خطری باید برای برخورد به آن وارد عمل شده و تحرکات لازم را به عمل آورید؛ ترامپ، مرگ هزاران آمریکای را نادیده گرفته و زمانی که پزشکان به هزاران فرد مبتلای دیگر  (در آمریکا) می‌گویند شما قرار است از این بیماری بمیرید، ترامپ، چین، اوباما، دولت‌های گذشته و دیگران را مورد ملامت و سرزنش قرار می‌دهد. 

الگور تاکید کرد، مقابله با این همه‌گیری در آمریکا را فقط رهبری قوی رئیس جمهوری می‌تواند حل کند، اما ترامپ در جهت مخالف آمریکایی‌ها حرکت می‌کند و حاضر نیست هیچ مسئولیتی دراین باره برعهده گیرد. 

«آلبرت آرنولد گور جونیور» موسوم به الگور از ژانویه ۱۹۹۳ تا ژانویه ۲۰۰۱ میلادی به مدت ۸ سال، چهل و پنجمین معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ نفر رسیده که از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون ۳۴۷ هزار مبتلا و افزون بر ۸۰ هزار جان‌باخته، حدود یک سوم از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.