امکان آموزش مجازی فقط در ۱۵ درصد مدارس روسیه وجود دارد

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به بیش از دویست هزار نفر رسیده است و خطر شیوع بیشتر ویروس این کشور را تهدید می‌کند تنها ۱۵ درصد از مدارس روسیه آمادگی تغییر رویکرد خود به آموزش آنلاین را دارند.

اخبار بین الملل-«دیمیتری گلوشکو(Dmitriy Glushko) معاون وزیر آموزش روسیه در مصاحبه با رادیو پراوادا گفت: از نظر فنی تاکنون تنها ۱۵ درصد مدارس می توانند شیوه خود را به طور کامل به آموزش آنلاین تغییر دهند.

این رسانه روس گزارش داد تا روز یکشنبه با افزوده شدن ۱۱ هزار و ۱۲ نفر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۹ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

مرکز بحران کرونا ضمن اعلام این آمار افزود ۳۴ هزار و ۳۰۶ نفر از زمان شیوع این همهگیری در روسیه بهبود یافتهاند و یک هزار و ۹۱۵ نفر جان خود را از دست دادهاند.

روسیه تا دیروز به مدت شش روز متوالی با ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر در هر روز، صدرنشین گسترش کرونا در بین کشورهای جهان بود و اکنون به کانون شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است آن هم در شرایطی که آمار مبتلایان امروز بیشتر از شش روز قبل است.

کرونا در حالی به پیشروی خود در روسیه ادامه می‌دهد که این کشور بیش از یک ماه است به صورت رسمی تعطیل شده و مردم بدون کسب مجوز اجازه خروج از خانه ندارند.

شهردار مسکو پایتخت روسیه اعلام کرد: طرح قرنطینه در پایتخت روسیه تا روز ۳۱ ماه می (۱۱ خرداد ماه) تمدید شده است.