ارسال ۵۰ هزار نمونه آزمایش کرونای انگلیس به آمریکا

رابرت جنریک، وزیر مسکن انگلیس اعلام کرد لندن مجبور به ارسال چندین هزار نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کووید-۱۹ به آمریکا برای انجام بررسی‌های لازم شده است.

اخبار بین الملل-وزیر کابینه انگلیس اعلام کرد: به دلیل وجود نقص در یکی از آزمایشگاه‌ها مجبور به ارسال این محموله حاوی نمونه‌های آزمایش ویژه کرونا به آمریکا شده ایم تا بررسی این نمونه‌ها در آنجا صورت گیرد.

جنریک اعلام کرد یکی از آزمایشگاه‌های ما با مشکلاتی روبرو شد و ما برنامه اضطراری خود را اجرا کردیم؛ بنابراین برخی نمونه‌های آزمایشگاهی برای بررسی به آمریکا ارسال شد. وزیر مسکن انگلیس تاکید کرد این اقدام در راستای برنامه‌های پیشین وزارت بهداشت انجام شده است.

روزنامه تلگراف روز یکشنبه گزارش داد هفته گذشته ۵۰ هزار نمونه آزمایش کرونا با پرواز چارتر به مقصد آمریکا ارسال شده است.

انگلیس از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در این کشور با انتقادات بسیاری به دلیل تعداد پایین آزمایش‌های تشخیصی کرونا در مقایسه با دیگر کشور‌ها روبرو بوده است. این کشور همچنان برای رساندن تعداد آزمایش‌های روزانه تشخیص این بیماری به ۱۰۰ هزار مورد با مشکل روبرو است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت انگلیس در مجموع تاکنون یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۴۴۳ آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده است.

همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت انگلیس در مجموع تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند. انگلیس در حال حاضر پس از آمریکا دومین کشور جهان از نظر ابتلا به ویروس کروناست.