تشکیل گروه ضد ترامپ بایدن

جو بایدن، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تلاش‌های محرمانه‌ای را برای تشکیل یک گروه جمهوری خواه بر ضد دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا آغاز کرده است.

اخبار بین الملل-کمپین انتخاباتی بایدن برنامه‌ای را برای گردهم آوردن گروهی از حامیان حزب جمهوری خواه، که هیچگاه حامی ترامپ نبوده اند، صورت داده تا آن‌ها را به کارزار انتخاباتی این نامزد دموکرات جذب کنند.

دیلی بیست به نقل از یک منبع جمهوری خواه ناشناس گزارش داد گروهی که کمپین انتخاباتی بایدن به دنبال تشکیل آن است بخشی از تلاش برای ایجاد جنبش موسوم به «جمهوری خواهان حامی بایدن» باید باشد.

بنا به اعلام این منبع ناشناس، جنبش حامی بایدن در حال شکل گیری است. در حال حاضر بحث بر سر تشکیل یا عدم تشکیل این جنبش نیست، بلکه ابعاد و نحوه تشکیل این جنبش محل بحث است.

پایگاه آمریکایی دیلی بیست به نقل از یک منبع آگاه دیگر نوشت: به نظر من آن‌ها (کمپین بایدن) در خصوص تشکیل طرح جمهوری خواهان حامی بایدن، با احتیاط پیش خواهد رفت، زیرا در ابتدا باید اطمینان حاصل شود که همه دموکرات‌ها با آن مشکلی ندارند.

افشای خبر تلاش‌های محرمانه بایدن برای جذب هم حزبی‌های رقیب خود در انتخابات ۲۰۲۰ در حالی صورت گرفت، که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا چندی پیش اعلام کرد بسیاری از جمهوری خواهان در تماس با او، برای حمایت از او در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

در بسیاری از نظرسنجی‌های که تا به امروز صورت گرفته، بایدن همچنان نسبت به ترامپ پیشتاز است، موضوعی که می‌تواند برای رئیس جمهور فعلی آمریکا به منزله زنگ خطری محسوب شود.

با این حال ترامپ چندی پیش در واکنش به نتایج این نظرسنجی گفت: «من به نظرسنجی‌ها اعتقادی ندارم». دونالد ترامپ همچنین در ادامه، رقیب دموکرات خود و معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را فردی «بی‌کفایت» خواند و همچنین نتایج نظرسنجی‌ها مبنی بر پیشتازی بایدن در رقابت‌های انتخاباتی را رد کرد.

او گفت که مردم آمریکا تمایلی به ریاست‌جمهوری جو بایدن ندارند.

تحلیلگران بر این باورند که شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکارآمدی دولت ترامپ در مدیریت این بحران به کاهش محبوبیت او منجر شده است.