راهکار دولت ترامپ برای کمک به بخش کشاورزی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت ۳ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی را از کشاورزان این کشور خریداری می‌کند.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد به دستور من از ابتدای هفته آینده خرید محصولات از کشاورزان در کشتزار‌های ما به ارزش ۳ میلیارد دلار آغاز خواهد شد.

ترامپ در این پیام به برنامه وزارت کشاورزی آمریکا برای کمک به بخش کشاورزی این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده، اشاره کرد. این اعلان ترامپ در راستای برنامه کمکی ۱۹ میلیارد دلاری است که در ماه آوریل از سوی وزارت کشاورزی آمریکا تدوین شد.

روز جمعه نیز، وزارت کشاورزی آمریکا از اختصاص ۱.۲ میلیارد دلار برای صندوق کمک به تامین مواد غذایی خبر داد. این بودجه برای تجهیز بانک‌های غذایی در سراسر آمریکا که در پی همه گیری ویروس کرونا با کمبود شدید ذخایر مواجه شدند، بکار می‌رود.

اظهارات ترامپ در خصوص خرید محصولات کشاورزی از مزارع آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که کشاورزان این کشور با موانع بسیاری برای فروش محصولات خود در بحبوحه همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. شیوع بی سابقه ویروس کرونا در آمریکا زیان بسیاری را متوجه همه بخش‌های اقتصادی این کشور کرده، که بخش کشاورزی نیز از این مقوله مستثنی نبوده است. بانک‌های غذایی آمریکا نیز با کمبود شدید ذخایر خود به دلیل افزایش نرخ بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ناامنی غذایی در آمریکا هم‌زمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است و مردم این کشور را تهدید می‌کند.

ترامپ در واکنش به آمار مربوط به بیکاری در آمریکا که نشان می‌دهد بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی شغل خود را در ماه آوریل از دست داده‌اند، مدعی شد که دولت او بهترین اقتصاد در طول تاریخ جهان را ایجاد کرده است.