احتمال بازگشایی شرکت خودروسازی تسلا در آمریکا

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از الون ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حمایت کرد و خواستار آن شد که این شرکت که اتومبیل‌های برقی تولید می‌کند فعالیت‌های خود را در کالیفرنیا از سر بگیرد.

اخبار بین الملل-منوچین در این خصوص گفت «او (مدیرعامل تسلا ) یکی از بزرگترین کارفرمایان و تولید‌کنندگان در کالیفرنیاست، کالیفرنیا باید هر آنچه آن‌ها نیاز دارند را در اولویت خود قرار دهد تا مشکلات بهداشتی حل شود و او بتواند سریع و با خیال راحت فعالیت کمپانی‌اش را از سر بگیرد.»

در هفته جاری برخی از محدودیت‌ها در کالیفرنیا برداشته شد و برخی کسب‌وکار‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند، اما مقامات برخی از بخش‌ها معیار‌های خاصی برای بازگشایی صادر کرده‌اند. در «آلامدا بِی» که کارخانه تسلا در آنجا واقع شده است همه کسب‌وکار‌ها باید تا پایان ماه جاری میلادی (اواسط خرداد) تعطیل باشند.

ماسک روز شنبه تهدید کرده بود چناچه مقامات محلی اجاز فعالیت این شرکت را ندهند آن را از ایالت کالیفرنیا خارج خواهد کرد.

بنا به نوشته بی‌بی‌سی، از ۲۳ ماه مارس تمامی فعالیت‌های شرکت خودروسازی تسلا به غیر از عملیات‌های پایه‌ای به حالت تعلیق درآمده است. بیش از هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و سالانه ۴۱۵۰۰۰ خودرو در آن تولید می‌شود.

آمریکا در حال حاضر در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. نزدیک به یک سوم مبتلایان جهان در این کشور هستند. از میان ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۵۲ مورد ابتلایی که تاکنون در جهان ثبت شده است یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳۴ مورد مربوط به آمریکا می‌باشد. این کشور از نظر تعداد قربانی نیز پیشتاز است و تاکنون ۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.