افزایش شمار مبتلایان کرونا در جهان

همزمان با ادامه اطلاع‌رسانی روزانه مقام‌های کشورهای مختلف درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا، شمار مبتلایان در جهان به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید.

اخبار بین الملل-در بیش از ۲۱۰ کشور و منطقه جهان موارد ابتلا به کرونا گزارش شده و شمار مبتلایان تا به امروز سه شنبه از ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر فراتر رفته است.

طبق یافته‌های این رسانه غربی، شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۸۵ هزار و ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی منتشر شده که پایگاه ورلداُمترز (worldometers) در ساعت ۱۳:۰۵ امروز (به وقت تهران) شمار مبتلایان جهان را ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۸۴ و فوتی‌ها را ۲۸۷ هزار و ۵۲۹ نفر اعلام کرد. 

همزمان با این ارقام، مقام‌های کشورهای مختلف در ادامه اطلاع رسانی درباره وضعیت شیوع کرونا، آماری از مبتلایان و فوتی‌های جدید ارائه دادند.

از اوکراین خبر رسیده که ۳۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. طبق امارهای رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر ابتلای ۳۷۵ نفر جدید به کرونا ۱۷ تن از بیماران مبتلا به این ویروس جانشان را از دست دادند.

با احتساب موارد جدید، شمار کل مبتلایان در اوکراین به ۱۶۰۲۳ و تعداد فوتی‌ها به ۴۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

مقام‌های کشور مجارستان در آمار جدید خود اعلام کردند، ۲۹ مورد تازه ابتلا و ۴ مورد فوت بیماران کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا در مجارستان تا کنون ۳۳۱۳ تن را مبتلا کرده و جان  ۴۲۵ نفر را گرفته است.

جدیدترین آمار شیوع کرونا در اسلواکی هم از ادامه افزایش شمار مبتلایان و قربانیان حکایت دارد.

طبق این آمار، با ثبت ۸ مورد جدید ابتلا و یک مورد فوتی، تعداد کل مبتلایان در اسلواکی به ۱۴۶۵ و شمار جان باختگان به ۲۷ نفر افزایش یافته است.

از کشور تایلند در آسیا هم آمار تازه‌ای مخابره شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تایلند، طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و هیچ مورد فوت گزارش و ثبت نشده است.

با این احتساب، شمار مبتلایان در تایلند ۳۰۱۷ نفر شده و تعداد جان باختگان ویروس کرونا در این کشور در عدد ۵۶ ثابت مانده است.