حملات داعش 5 نظامی و 3 غیرنظامی عراقی را به شهادت  رساند

وزارت دفاع عراق امروز (سه شنبه) از کشته شدن پنج نیروی نظامی و سه غیر نظامی در حملات مختلف عناصر داعش خبر داد.

اخبار بین الملل-در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» آمده است که تروریست‌های داعش در جاده صینیه به حدیثه در منطقه «بیجی» در استان صلاح‌الدین به سوی نیروهای تیپ پیاده ۱۶ آتش گشودند که بر اثر آن دو نیروی امنیتی عراقی کشته و یک تن دیگر مجروح شد.

همچنین بر اثر انفجار مین در مسیر خودروی تیپ ۲۳ الحشد الشعبی در روستای «مخیاس» در منطقه «خانقین» از استان «دیالی» نیز دو عضو الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

طبق این بیانیه، تروریست‌های داعش در منطقه «علیاوه» در استان دیالی نیز به سوی یک خودرو تیراندازی کردند که در پی آن یک نیروی پیشمرگه به همراه همسرش کشته شدند و فرزند سه ساله آن‌ها نیز زخمی شد. نیروهای الحشد الشعبی توانستند با ورود به منطقه این دختر بچه را نجات دهند.

از سوی دیگر عناصر تروریستی داعش در روستای «مخایس» در منطقه خانقین نیز دو کشاورز را در حالی که مشغول کار بودند، ربوده و تمامی محصول آن‌ها را به آتش کشیدند و سپس بدن بی جان آن دو را در نزدیکی زمین کشاورزی رها کردند.

در یک ماه اخیر فعالیت هسته‌های خاموش داعش در مناطق مختلف استان دیالی، صلاح‌الدین، نینوی، کرکوک و الانبار افزایش یافته و تروریست‌های در قالب گروههای دو الی سه نفره به نیروهای امنیتی عراق و غیر نظامیان حمله می‌کنند. همزمان نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق نیز سلسله عملیات‌هایی برای سرکوب تروریست‌ها آغاز کرده‌اند.

در همین ارتباط، شب گذشته (دوشنبه) نیز الحشد الشعبی موفق شده بود پانزده تن از عناصر داعشی را در  استان «نینوی» (شمال عراق) دستگیر کند.