سازمان‌های اسلامی انگلیس به وضعیت مسلمانان در هند اعتراض  کردند

صدها مسجد و سازمان اسلامی در انگلیس در نامه‌ای به کایر استارمر رهبر حزب کارگر این کشور ضمن اعتراض به وضعیت مسلمانان هند، اعلام کردند در صورتی که حزب کارگر انگلیس از حق مردم کشمیر برای تعیین سرنوشت خود حمایت نکند، مسلمانان انگلیس به این حزب رای نخواهند داد.

اخبار بین الملل-در نامه سازمان‌های اسلامی انگلیس ضمن اشاره به رواج اسلام هراسی در هند آمده است: در زمانی که مقامات مختلف هندی مشغول انتشار بیانات ضد مسلمانان هستند و نمی‌توانند از مسلمانان در مقابل خشونت‌های ملی گرایان هندو محافظت کنند و از سوی دیگر هند بر خلاف قوانین بین المللی، قوانینی تصویب کرده است که بیش از ۴۰ میلیون مسلمان را بی‌هویت می‌کند، حزب کارگر انگلیس به حمایت‌های بی‌چون و چرای خود از دولت هند ادامه می‌دهد. 

در ادامه این نامه آمده است: در هند، بیمارستان‌ها میان بیماران کرونایی هندو و مسلمان تبعیض قائل می‌شوند. بیش از هشت ماه است که کشمیر تحت محاصره و قرنطینه قرار دارد. هند تحت رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور، از بزرگ‌ترین کشور دموکراتیک به سوی یک کشور قطبی و فاشیست پیش می‌رود که در آن مسلمانان و سایر اقلیت‌ها دیگر احساس آرامش نمی‌کنند. 

سازمان‌های اسلامی انگلیس در خصوص وضعیت کشمیر گفتند: کشمیر یک مساله دوجانبه میان هند و پاکستان نیست. یازده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کشمیر را به عنوان یک منطقه مورد اختلاف میان هند و پاکستان شناسایی می‌کنند و به مردم کشمیر حق انتخاب سرنوشت خود را اعطا می‌نمایند. حق انتخاب سرنوشت در بند ۳۷۰ قانون اساسی هند نهادینه شده بود اما دولت هند این امتیاز را از مردم کشمیر گرفت. 

نامه سازمان‌های اسلامی انگلیس به رهبر حزب کارگر این پس از انتشار اظهارات کایر استرامر مبنی بر دو جانبه بودن مساله کشمیر میان هند و پاکستان منتشر می‌شود. 

پس از این اظهارات بسیاری از نمایندگان مسلمان پارلمان انگلیس اعلام کردند که آن‌ها از حقوق مردم کشمیر حمایت می‌کنند. 

سیاستمدار هندی: سازمان اسلامی "جماعت تبلیغی" باید یک گروه تروریستی شناخته شود

آجی نشاد یک رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) و عضو پارلمان هند در اظهاراتی جنجال بر انگیز اعلام کرد که با تمام اعضای سازمان "جماعت تبلیغی" باید مانند تروریست‌ها رفتار شود زیرا آن‌ها ویروس کرونا را در هند گسترش داده‌اند. 

وی همچنین سازمان جماعت تبلیغی را مسوول وخیم‌تر شد آمار ابتلا به کرونا هند دانست و گفت: مدارس اسلامی آموزش بسیار ضعیف و ابتدایی در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند و به این دلیل است که این افراد (اعضای جماعت تبلیغی) وضعیت کرونا در هند را وخیم‌تر کرده‌اند. 

این سیاستمدار هندی ادعا کرد: در مدارس اسلامی تنها افکار افراطی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. اقلیت‌ها (اشاره غیر مستقیم به مسلمانان) به خصوص سازمان جماعت تبلیغی بدون شک دلیل گسترش کرونا در هند هستند. 

این درحالی است که چند روز پیش نیز یوگی ادیتیانات سروزیر ایالت اوتار پرادش و از رهبران حزب حاکم "بهارتیا جانتا پارتی"، مسلمانان را به انتشار ویروس کرونا در هند متهم کرد. 

پیش از وی،  "سورش تیواری" یک رهبر حزب حاکم بی‌جی پی در ایالت اوتار پرادش اعلام کرد که مردم نباید از مسلمانان سبزیجات خریداری کنند. 

 

تیواری در دفاع از خود گفت: پس از انتشار اخبار مبنی بر تلاش مسلمانان به انتشار ویروس کرونا در هند از طریق آلوده کردن مواد خوراکی و سبزیجات، من از مردم خواستم از افرادی که مشکوک به این اقدامات هستند سبزیجات خریداری نکنند. 

در چند هفته گذشته، تبلیغات زیادی در هند برای متهم کردن مسلمانان به انتشار ویروس کرونا در این کشور انجام شده است. این اتهامات پس از برگزاری یک اجلاس اسلامی از سوی سازمان "جماعت تبلیغی"در دهلی نو مطرح شدند. 

گروه اسلامی جماعت تبلیغی در هفته اول ماه مارچ برنامه ای را در محله نظام الدین در دهلی نو برگزار کرد. در این برنامه مذهبی دست کم هفت هزار و ۶۰۰ تن از مسلمانان هندوستان و یک هزار و ۳۰۰ فرد از کشورهای مثل مالزی و اندونزی شرکت کردند. 

این برنامه مذهبی در میان تعطیلی‌های گسترده در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد و باعث شد که بسیاری از گروه‌های ضد اسلامی در هند تمام جامعه مسلمان هند را مقصر اصلی در شیوع کرونا در این کشور جلوه دهند.

همچنین پیامک‌های اسلام هراسی در رسانه‌های اجتماعی هند منتشر شده‌اند که این موضوع تنش قومی و مذهبی را در جامعه هند تشدید کرده است.