فرار مسلحانه از مرکز قرنطینه بیماران کرونایی

منبعی پزشکی در استان تعز در جنوب یمن اعلام کرد یکی از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ که در مرکز قرنطینه این استان بستری بود، به کمک افراد مسلح متواری شد.

اخبار بین الملل-به گفته این منبع، عناصر یکی گروه‌های مسلح با محاصره مرکز قرنطینه و تهدید حراست این مرکز با سلاح گرم، فرد مبتلا را که ۳۰ ساله و از اهالی غرب استان است، فراری دادند.

منبع مذکور افزود: فرد مبتلا با خودروی عناصر مسلح متواری شد و همگی به سمت نامشخصی حرکت کردند.

نیروی امنیتی محلی و تیم پزشکی به دستگیری فرد مبتلا و بازگرداندن وی به قرنطینه مکلف شده‌اند. این مرکز در روز‌های اخیر ویژه قرنطینه و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان تعز تاسیس شده است.

این مرکز درمانی همچنین اعلام کرد از آغاز فعالیتش تاکنون با انجام تست کرونا برای افراد مشکوک، موفق به ثبت ۴ مورد قطعی ابتلا شده و با قرنطینه این افراد مانع شیوع بیماری میان مردم استان شده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یمن در استان تعز و در آغاز ماه میلادی جاری (۱۲ اردبیهشت) به ثبت رسید و تاکنون ۶۷ مورد ابتلا شناسایی شدند که ۱۱ مورد آن منجر به جان باختن فرد شده است.

پیش از این طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی در صنعا هشدار داد که هدف ائتلاف متجاوز سعودی از حمله به مراکز قرنطینه پزشکی در یمن، فراهم کردن زمینه برای وارد کردن ویروس کرونا به این کشور و گسترش آن است.

وی گفت: گذرگاه‌های مرزی و مراکز قرنطینه پزشکی در این کشور هدف حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی قرار می‌گیرد.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه این دستورالعمل را به کارکنان خود در صنعا، بندر حدیده و استان صعدا ابلاغ کرد که کلیه فعالیت‌ها، جلسات و هر اقدامی برای تمامی کارکنان این نهاد بین المللی در مناطق مذکور تا اطلاع ثانوی تعلیق شود.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در یمن با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور جنگ زده هشدار داد.

با گذشت بیش از ۵ سال از تجاوزات ائتلاف سعودی- اماراتی به یمن و حملات متعدد به زیر ساخت‌های این کشور، کشتار بی رحمانه مردم بی‌گناه و محاصره آن و ممانعت از ورود کمک‌های غذایی و دارویی، حدود ۸۰ درصد از مردم یمن یعنی ۲۴ میلیون نفر، در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند و برای گذران زندگی خود متکی به کمک‌های بشردوستانه هستند و ۱۰ میلیون نفر در این کشور در خطر قحطی قرار دارند.