دو سوم از جمعیت جهان به کرونا مبتلا می‌شوند

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز پژوهش و سیاست‌گذاری برای بیماری‌های عفونی مینسوتای آمریکا ، پیش‌بینی کرد تا دو سوم از جمعیت جهان به ویروس کرونا آلوده شوند.

اخبار بین الملل-اوسترهوم در مصاحبه روز گذشته خود با اشاره به آنکه پیش‌بینی می‌کند ۷۵ درصد از جمعیت جهان به نوع جدید بیماری کرونا مبتلا شوند گفت: «باید این را در نظر بگیریم که هیچ معجزه‌ایی در کار نیست، واکسنی برای آن نداریم، و این بیماری نخواهد رفت، باید عادت کنیم که با آن زندگی کنیم.»

او در ادامه گفت با توجه به آنکه قطعا واکسن این ویروس تا یک سال آینده کشف نخواهد شد این ویروس به حدی شیوع پیدا می‌کند که دو سوم از جمعیت جهان به آن مبتلا شوند.

مدیر پژوهشکده عفونی مینسوتا در ادامه گفت معتقد است این ویروس تا زمانی که افراد زیادی به آن مبتلا شده و بعد از آن توانایی مقابله با آن را بیابند، شیوع پیدا کرده و بعد از آن همه‌گیری آن متوقف خواهد شد.

او برای مثال از سارس و مرس که دیگر ویروس‌های خانواده کرونا بوده و پیش از این همه‌گیر شده‌ بودند صحبت کرد و گفت افرادی که از آن‌ها نجات یافتند اکنون در مقابل آن ایمن هستند.

اوسترهوم در انتها بیان کرد ممکن است این ویروس نیز مانند آنفولانزا در تابستان کاهش پیدا کند، اما پاییز آینده دوباره با آن روبه‌رو شویم.