سیاه‌پوستان در بحران کرونا به حال خود رها شدند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فقط به صورت موقت به تاثیر همه گیری کرونا بر سیاه‌پوستان رسیدگی کرده، ولی برای برخورد با نابرابری‌های اجتماعی اقدام چندانی انجام نداده است.

اخبار بین الملل-براساس این گزارش، ترامپ و مشاورانش از زمان به قدرت رسیدن تلاش کرده اند تا حمایت‌هایی که دموکرات‌ها در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از طرف رای دهندگان سیاه پوست در اختیار داشتند را به خود اختصاص دهند.

ترامپ با لحنی که عمدتا نژاد پرستانه تلقی می‌شود افراد را رنجانده است. او پیش از این خطاب به چهار نفر از سناتور‌های زن رنگین پوست گفت به کشور‌هایی که از آنجا آمده اند باز گردند. سه نفر از این افراد در آمریکا متولد شده اند. با وجود این ستاد انتخاباتی ترامپ ۱۰ میلیون دلار برای پخش آگهی هزینه کرد که یک زن آمریکایی را در حالی نشان داد که بر تلاش‌های دولت در خصوص اجرای اصلاحات قضایی تاکید داشت.

مشاوران ترامپ با برگزاری مراسم‌هایی در کاخ سفید بر حمایت ترامپ از کالج‌های سیاه‌پوستان تاکید کردند. مشاوران او در صدد بر آمدند تا میزان پایین بیکاری را به عنوان نکته مثبت برای رای دهندگان آفریقایی تبار معرفی کنند. آنها ادعا کردند که سیاه‌پوستان فرصت‌های بیشتری برای یافتن شغل با دستمزد‌های بالاتر دارند.

ستاد انتخاباتی ترامپ هم اکنون در حال برگزاری نشست‌های هفتگی است که با عنوان «صدای سیاه‌پوستان طرفدار ترامپ» به صورت برخط برگزار می شود و در آنها سیاه‌پوستان درباره سوابق ترامپ تبلیغ می‌کنند. در عین حال این تلاش‌ها برای جلب حمایت سیاه‌پوستان، با واقعیت‌های وحشتناکی درباره شیوع ویروس کرونا هم زمان شده اند. ویروس کرونا سیاه پوستان آمریکایی را به تعداد بیشتری نسبت به سایر افراد می‌کشد و آنها را از مشاغل محروم می‌کند.

نتایج نظر سنجی شبکه تلویزیونی سی ان ان که روز سه شنبه منتشر شد ابعاد چالشی را نشان داد که ترامپ درباره رای دهندگان سیاه‌پوست با آن مواجهه است. حدود ۵۴ درصد بزرگسالان سیاه‌پوست گفته اند،کسی را می‌شناسند که آزمایش کرونای او مثبت بوده است. ۳۸ درصد از بزرگسالان سفید‌پوست و ۳۶ درصد از بزرگسالان لاتین تبار چنین حرفی زده اند. در این نظر سنجی ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان سیاه‌پوست گفتند که دولت فدرال در تلاش برای مهار ویروس کرونا عملکرد خوبی نداشته است. این رقم درمیان پاسخ دهندگان سفید پوست ۵۰ درصد و در میان پاسخ دهندگان لاتین تبار ۵۵ درصد بود.

ترامپ چهار سال قبل فقط ۸ درصد از آرای رای دهندگان سیاه‌پوست را بدست آورد.

جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور و مشاور ارشد او به این امید برای جلب حمایت سیاه‌پوستان تلاش کرده است که شاید ترامپ بتواند سهم خود از آرای سیاه‌پوستان را تنها به اندازه دو درصد افزایش دهد، چرا که این امر می تواند در نتیجه نهایی انتخابات ماه نوامبر تفاوت زیادی بوجود می‌آید.