ترامپ در جلسه‌های کارگروه کرونا شرکت نمی‌کند

یک تحلیلگر آمریکایی امروز در گفت‌وگو با شبکه خبری «‌ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا، در جلسه‌های کارگروه کرونا که در کاخ سفید بر‌گزار می‌شود شرکت نمی‌کند.

اخبار بین الملل- «جاناتان لِمیر»، خبر‌نگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در حوزه کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور (ترامپ) ظاهراً درک نمی‌کند که باز‌گشایی مشاغل به این زودی‌ها منجر به ایجاد موج دیگری از بیماری خواهد شد و این مسئله حتی اقتصاد (در آمریکا) را به عقب خواهد راند؛ دلیل این است که او با متخصصان بهداشت عمومی خود تعامل زیادی ندارد.»  

خبرنگار حوزه کاخ سفید آسو‌شیتد‌پرس در این گفت‌وگو گفت: «شما برخی از مقامات بهداشت عمومی مانند دکتر فائوچی را در اختیار دارید که علناً و به طور خصوصی در جلسه‌های کارگروه کرونا به ریاست معاون رئیس‌جمهور، (این هشدار‌ها) را می‌گویند. اما رئیس‌جمهور خود معمولاً در این جلسه‌ها شرکت نمی‌کند. این جلسات نیز به طور مرتب بر‌گزار نمی‌شوند و اکثراً تمرکز به جای بهداشت عمومی، بر مسائل اقتصادی است.» 

 لِمیر در ادامه گفت، اما این موضوع بدان معنا نیست که رئیس‌جمهور (ترامپ) هیچ هشداری را درباره خطرات باز‌گشایی اقتصاد و مشاغل نشنیده باشد. 

وی در ادامه افزود: «برخی از همکاران در کنگره و مشاوران در خارج از آن به رئیس‌جمهور (ترامپ) درباره مخرب بودن موج دوم (ویروس کرونا) هشدار می‌دهند.» 

لمیر همچنین گفت: «موج دوم (ویروس کرونا) در پاییز امسال خواهد آمد و قطعاً اقتصاد (آمریکا) را نیز به زمین خواهد زد، علاوه بر این، این مسئله خطر از دست رفتن جان هزاران آمریکایی را به همراه دارد.»  

به نوشته پایگاه خبری-تحلیل alternet، دونالد ترامپ از قدرت رهبری خود برای مقابله با ویروس کرونا استفاده نکرده است و به جای آن وظایف خود را بر دوش فرمانداران ایالت‌ها و مقامات محلی انداخته است.