انتقال جنگنده های «اف-15» آمریکا از انگلیس به غرب آسیا

منابع مطلع عصر چهارشنبه از اعزام تعدادی از جنگنده های آمریکا به خاورمیانه خبر دادند.

اخبار بین الملل- خبرنگار بخش دفاعی شبکه خبری «فاکس نیوز» در توییتی در این زمینه نوشت که تعدادی از جنگنده های اف-۱۵آمریکا مستقر در پایگاه هوایی «لیکن هیث» انگلیس در خاورمیانه مستقر شده‌اند.

خبرنگار فاکس نیوز به محل دقیق استقرار این جنگنده‌ها در غرب آسیا ، تعداد آننا و دلیل این جابجایی اشاره ای نکرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته آمریکا برخی از جنگنده های اف-۳۵خود از منطقه را خارج ساخت.

وبگاه «دیفنس پست» نیز در همین زمینه به نقل از  حساب توییتری نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا نوشت که این گروه از هواپیماها برای تقویت قدرت هوایی آمریکا در منطقه و به ویژه سوریه به یک پایگاه هوایی نامشخص در خاورمیانه اعزام شده‌اند.

رسانه‌های چند روز پیش گزارش دادند نیروی هوایی آمریکا برخی جنگنده های اف-۳۵ خود را از منطقه غرب آسیا خارج کرده است. 

به نوشته وبگاه «دیفنس اسپیس» خلبانان گردانهای شکاری 388 و 419 نیروی هوایی آمریکا هفتم ماه می (جمعه 19 اردیبهشت) پس از 6 ماه استقرار در خاورمیانه به آمریکا بازگشتند.این جنگنده های اف-35 و اف-35 لاتنینگ به قصد پشتیبانی از تروریستهای آمریکا در منطقه حضور داشتند. سرهنگ  دوم «آروم کاوزاس» فرمانده اسکادران 34 نیروی هوایی آمریکا در این زمینه مدعی شد این جنگنده ها در مدت حضور انواع پشتیبانیهای هوایی، دریایی و ماموریتهای تهاجمی را انجام دادند.

اخبار دریافتی حاکیست اسکاداران دیگر جنگنده های اف-35 آمریکا برای عملیات پشتیبانی از نیروهای تروریست ایالت متحده  در منطقه باقی خواهند ماند.