حملات توپخانه‌ای ترکیه به سوریه و عراق

ارتش ترکیه شب گذشته (چهارشنبه) بار دیگر مناطق روستایی‌نشین در منطقه «اعزاز» در شمال سوریه را گلوله‌باران کرد.

اخبار بین الملل-اصابت چند گلوله خماپاره به روستای «مرعناز» در منطقه اعزاز، موجب وارد آمدن خسارات مالی به خانه‌ها و دارایی‌های اهالی شد. از تلفات جانی احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

به گفته منابع محلی، ارتش ترکیه و عناصر وابسته به این کشور تا کنون بارها روستاها و شهرک‌های واقع در منطقه «عفرین» و «اعزاز» در شمال حلب را با خمپاره و موشک هدف قرار داده‌اند که موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی و به اهالی شده است.

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی نیز میان عناصر وابسته به ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد در محور «التویس» و «تل مضیق» در شمال حلب رخ داده و توپخانه ترکیه محور سد «الشهباء» را نیز گلوله‌باران کرده است.

در همین حال شمال عراق نیز از حملات توپخانه‌ای ترکیه در امان نبوده و به گفته یک منبع محلی در منطقه کردستان عراق به وبگاه شفق نیوز، توپخانه ارتش ترکیه به بهانه هدف قرار دادن عناصر گروهک «پ.ک.ک» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه روستاهای منطقه مرزی «زاخو» را به شدت گلوله‌باران کرده است.

در پی این حملات خطوط برق‌رسانی چهار روستا از شامگاه سه شنبه قطع و خسارات زیادی به روستای «کسیته» وارد آمده است. اهالی این روستاها نیز به شدت به هراس افتاده‌اند.