شکایت الحشدالشعبی از شبکه سعودی در پی توهین به ابومهدی

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق از شبکه سعودی «ام‌بی‌سی» به علت توهین به شخصیت ابو مهدی المهندس، فرمانده پیروزی و شهید جاودان عراق شکایت کرد.

اخبار بین الملل- دفتر الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شبکه سعودی اتهامات واهی و به دور از واقعیتی به این فرمانده وارد کرده است و تلاش کرده تا تاریخ درخشان این قهرمان را مخدوش کند و از بین ببرد.

در این بیانیه تاکید شده است: ابو مهدی المهندس قهرمانی بود که عمر خود را در جهاد، مبارزه با تروریسم و آزادسازی عراق صرف کرد و پخش این برنامه‌ها، بیانگر تداوم تبلیغات مغرضانه و مسمومی است که در پی توهین به فرماندهان پیروزی و قهرمانان فتوای جهاد مقدس است؛ فتوایی که مرجعیت حکیمانه عراق آن را صادر کرد.

فالح الفیاض از نهاد‌های نظارتی صدا و سیمای عراق خواست که برای مقابله با چنین رسانه‌های گمراه‌کننده‌ای که به تاریخ فرماندهان پیروزی توهین می‌کنند، وارد عمل شود.

ریاست الحشدالشعبی در پایان تاکید کرد که این سازمان حق دارد اقدامات قانونی لازم را علیه هر کسی که به فرماندهان توهین کند، اتخاذ کند و الحشدالشعبی به تمامی ارزش‌های تاریخی و شخصیتی فرمانده شهید ابو مهدی المنهدس در عرصه جهاد پایبند است.

این شبکه سعودی در گزارشی مدعی شده بود که المهندس با اقدامات خود در عراق، از تروریسم حمایت می‌کرده است.

کمیسیون ارتباطات واطلاع رسانی پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای توهین شبکه سعودی «ام‌بی‌سی» به فرمانده شهید ابومهدی المهندس را شدیدا محکوم کرد.

این کمیسیون از مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات خواست که دفاتر شبکه ام‌بی‌سی را در صورت عذرخواهی نکردن آن به علت انتشار مطالب غیرواقعی و تخریب وجهه شهید ابومهدی المهندس برای همیشه تعطیل کند.

کمیسیون ارتباطات و اطلاع رسانی اعلام کرد: باید در برابر تداوم توهین شبکه‌های معلوم الحال به شخصیت‌های ملی عراق ایستاد، شبکه‌هایی که همگان از حامیان مالی و دیدگاه‌های سیاسی و فرقه‌ای آن آگاه هستند.