تنها رهبر عربی که طرح‌های آمریکا و اسرائیل را برملا میکند

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: میلیون‌ها عرب از مشرق تا مغرب عربی سخنرانی‌های سید حسن نصرالله ، دبیرکل «حزب‌الله»، به ویژه سخنرانی‌های خارج از مسائل داخلی لبنان را دنبال می‌کنند، زیرا وی تنها رهبر عربی است که از دغدغه‌های امت و دقیقا آرمان فلسطین سخن می‌گوید و طرح‌های سلطه‌جویانه آمریکا و اسرائیل و طرح‌های همه عرب‌های همدست واشنگتن و تل‌آویو را به ویژه در جزیره العرب برملا می‌کند.

اخبار بین الملل- وی در سخنرانی دو روز قبل (چهارشنبه) به مناسبت سالگرد ترور شهید مصطفی بدرالدین در اثر حمله هوایی اسرائیل، نکات اندکی را مطرح کرد از جمله این نکته را به زبان آورد که «امسال و بیش از همه سال‌های گذشته شاهدیم که نظام‌های عربی از فلسطین و آرمان آن دست می‌کشند». وی تأکید کرد «سوریه از تجزیه و طرح توطئه‌آمیز نجات یافت و به لطف پایداری رهبری، ارتش و ملت آن و ثبات قدم متحدانش در کنار آن پیروز شد».

برقراری پیوند میان مسئله محوری عربی و طرح محور مقاومت ملی در مقابله با طرح آمریکایی اسرائیلی برای سلطه بر سوریه، تبیین کننده همه درگیری‌ها، اشغالگری‌ها و حملات گاه‌و‌بیگاه اسرائیلی است. اگر رهبری سوریه از فلسطین دست می‌کشید و مثل دیگران معاهدات خفت‌بار با اسرائیل امضاء می‌کرد و ده‌ها میلیارد دلاری را که دلال‌های عرب به عنوان رشوه پیشنهاد کرده بودند می‌پذیرفت برای اینکه از آرمان فلسطین دست بکشد، این جنگ نه ساله اتفاق نمی‌افتاد و می‌دیدیم که پرچم اسرائیل با ستاره داودش در دمشق به اهتزاز در می‌آمد.

چه زیبا است این سخنرانی که منعکس‌کننده صلابت فرهنگ مقاومت، ارزش‌ها و ریشه‌دار بودن آن است و نشان دهنده پایبندی به اصول عربی و اسلامی است و از زبان سید نصرالله در سالگرد شهادت یکی از مهمترین فرماندهان میدانی دو روز قبل از هفتاد و دومین سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی ایراد شد.

این سخنرانی در شرایطی ایراد شد که تلویزیون‌های کشور‌های عضو محور اعتدال به ویژه عربستان سعودی مجموعه‌ای از سریال‌ها درباره عادی‌سازی روابط با این رژیم را پخش می‌کنند.

رای الیوم در ادامه نوشت: سید حسن نصرالله روی زخم ملتهب اسرائیل انگشت گذاشت آنجا که گفت اسرائیلی‌ها به هر چه که مربوط به ساخت موشک‌ها در سوریه است حمله می‌کنند و این موشک‌ها و ائتلاف‌های شکل گرفته در سوریه را تهدیدی برای موجودیت خود می‌دانند.

این موشک‌ها بازدارندگی راهبردی را محقق ساخت و سراسر فلسطین اشغالی و شهرک‌نشینان صهیونیست در تیررس آن قرار دارند و سطح وحشت و نگرانی آن‌ها را افزایش و به همه شکل‌های قلدری پایان داد و رؤیای عربی اسلامی برای تحقق موازنه نظامی با دولت اشغالگر را محقق ساخت؛ و اگر بگوییم در این موازنه کفه محور مقاومت سنگینی می‌کند، مبالغه نکردیم.

سید حسن نصرالله در افشای برخی اطلاعات حساس در بیشتر سخنرانی‌هایش تردید نمی‌کند. این سخنرانی‌ها بسیاری از ابهامات مربوط به اوضاع میدانی را سوریه، ایران، عراق و طبعا لبنان برطرف می‌کند و پشتوانه تحلیل‌هایش نیز اطلاعات حساسی است که در اختیار دارد و به بسیاری از پرسش‌ها و مسائل مبهم پاسخ می‌دهد و همین باعث شده است نه تنها اعراب بلکه خود اسرائیلی‌ها اعم از نظامیان و غیرنظامیانشان سخنرانی‌های وی را رصد و پیگیری کنند، زیرا این مرد دروغ بلد نیست و این جمله را هزار بار تکرار می‌کنیم که او دروغ بلد نیست و اهل دروغ نیست.

در ادامه این مطلب آمده است: اهداف حملات اسرائیل به سوریه که حتی به حملات هر روزه تبدیل شد برای انهدام موشک‌ها و کارخانه‌های ساخت این موشک‌ها در سوریه محقق نشد. این ناکامی نه فقط به این علت بود که این حملات دیرهنگام و زمانی که حزب‌الله و ارتش عربی سوریه و شاید گروه‌های بسیج مردمی عراق به هزاران عدد از این موشک‌ها دست یافتند، انجام شد بلکه به این علت هم بود که این موشک‌ها بسیار دقیق شدند و تکلیف جنگ را به نفع محور مقاومت مشخص کردند و تأثیرگذاری و برتری نیروی هوایی اسرائیل را از بین بردند.

برتری نیروی هوایی اسرائیل عامل تعیین‌کننده‌ای در جنگ‌ها بود، اما دیگر این برتری را ندارد و همه ادعا‌های اسرائیل درباره پیروزی، دروغ و با هدف فریب افکار عمومی اسرائیل است.

در انتهای این مطلب آمده است: بازگشت سید حسن نصرالله برای تمرکز بر مسائل عربی و محوری پس از مدتی وقفه که ناشی از سرگرم بودن یا کشیده شدنش به مسائل داخلی لبنان بود، بازگشتی پسندیده است در شرایطی که زمان اجرای طرح مشترک اسرائیلی آمریکایی برای الحاق کرانه غربی و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی نزدیک شده است و احتمال ورود به درگیری محدود یا گسترده ضد ایران در آب‌های خلیج فارس و آسمان آن وجود دارد، تا نگاه‌ها از شکست داخلی و خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منحرف شود.