اراجیف پامپئو درباره قدس

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری به مناسبت دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی این اقدام را اقدامی در جهت پیشبرد صلح در منطقه و دنیا دانست!

اخبار بین الملل- پمپئو در این پیام توییتری نوشت: «دو سال پیش در چنین روزی، به دستور رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ما سفارتمان در اورشلیم (بیت‌المقدس) را افتتاح کردیم. لحظه‌ای فوق‌العاده برای کشور‌های ما بود و تکریمی شکوهمند برای دوستی عمیق و تاریخی ما و میلمان برای پیشبرد صلح در منطقه و دنیا.»

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند امارات و اسرائیل برای افتتاح موقت سفارت تل‌آویو در دبی طی ماه‌های آینده به توافق رسیده‌اند.

آمریکا مراسم انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را روز ۱۴ می‌سال ۲۰۱۸ برگزار کرد. در این روز دست‌کم ۶۰ فلسطینی توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بر اساس طرح پیشنهادی از سوی ترامپ معروف به معامله قرن، قرار است که بخش زیادی از کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق شود، همچنین قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود. این طرح کاملا صهیونیستی ترامپ با مخالفت کشورهای منطقه و حتی اروپا همراه شده است.