ادعای موشکی جدید ترامپ

در پی مطرح شدن ادعای موشکی جدید از سوی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، سخنگویان وزارت دفاع این کشور و کاخ سفید در نشستی خبری از پاسخ به سوالات خبرنگاران در این خصوص طفره رفتند.

اخبار بین الملل- کیلی مکاینانی، سخنگوی مطبوعاتی جدید کاخ سفید در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص ادعای موشکی جدید ترامپ گفت: شما را به سخنان رئیس جمهور و پنتاگون در این خصوص ارجاع می‌دهم. در حال حاضر اطلاعات تازه‌ای در این باره ندارم.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری در این خصوص گفت: مجبورم شما را در این باره به کاخ سفید ارجاع دهم. اطلاعاتی برای ارائه در این خصوص ندارم.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته از دستیابی کشورش به یک موشک فوق پیشرفته خبر داد. بر این اساس، ترامپ اعلام کرد: ما موفق به دستیابی به موشکی شده ایم که ۱۷ برابر سریعتر از موشک‌هایی است که هم اینک در اختیار داریم. شنیده‌ها حاکی است روسیه موشک‌هایی ساخته که تنها ۵ برابر سریعتر از موشک‌های فعلی است و چین در حال کار بر روی موشک‌هایی است که بتوانند ۶ تا ۷ برابر سریعتر از موشک‌های فعلی حرکت کنند. اما در مقابل موشک‌های ما ۱۷ برابر سریع‌تر است.

وی مدعی شد: به طرز باورنکردنی در حال تولید تجهیزات نظامی هستیم. سطح فعلی تولیدات تسلیحات ما فراتر از میزانی است که قبلاً شاهد آن بوده ایم. به هر حال، ما دشمنانی داریم که این سطح از تولید را برای ما اجتناب ناپذیر می‌کند.

ادعا‌های ترامپ در حالی مطرح شد که هیچ مدرکی و شواهدی برای اثبات آن ارائه نشد و وزارت دفاع آمریکا نیز آن را تائید نکرده است.