کمبود‌ تجهیزات پزشکی در یمن و افزایش شمار مبتلایان به کرونا

یک مقام مسئول پزشکی در یمن اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور رو به افزایش است.

اخبار بین الملل- در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا در شهر عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی در جنوب یمن جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول یمنی که نخواست نامش فاش شود گفت: ناتوانی بخش پزشکی در پذیرش مبتلایان و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها در سایه محدودیت‌ها و کمبود‌های تجهیزات پزشکی باعث افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ شده است.

وی تاکید کرد: در عدن نیازمند تاسیس بیمارستان‌های میدانی، تخت‌های «آی‌سی‌یو» و حداقل ۵۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی هستیم.

این مسئول یمن با اشاره به جان باختن ۶ پزشکی که بر اثر ارتباط با بیماران کرونایی به ویروس مبتلا شده بودند اعلام کرد: کادر درمانی با مشکل مواجه شده و علاوه بر دارو، وسایل پیشگیری و دستگاه‌های تشخیصی، به کادر درمانی مجرب نیز احتیاج داریم.

وی کمک کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای مداخله در روند درمان و پیشگیری در شهر عدن و سایر استان‌هایی که در معرض درگیری هستند را خواستار شد و از دستگاه‌های امنیتی خواست از آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حمایت کنند.

کشور یمن پس از ۵ سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی بسیاری از زیر ساخت‌های پزشکی و درمانی خود را از دست داده است و با بسته بودن گذرگاه‌های زمینی و هوایی به علت محاصر ظالمانه یمن از سوی سعودی‌ها، ورود دارو و غذا و حتی کمک‌های انسان دوستانه به این کشور غیر ممکن شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در کشور یمن با توجه به شرایط سخت و بحران انسانی که این کشور درگیر آن است، بسیار خطرناک است.

پیشتر نیز انصارالله یمن با انتشار اسنادی نشان داده بود که ائتلاف متجاوز سعودی قصد دارد ویروس کرونا را عامدانه وارد این کشور کند.