عملکرد ضعیف بحرین در خصوص مبارزه با کرونا

مرآة البحرین به عملکرد ضعیف مقامات این کشور در خصوص مبارزه با گسترش ویروس کرونا و بی توجهی به مناطق شیعه نشین اشاره کرد.

اخبار بین الملل-آیا تیم مدیریت بحران در بحرین برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا اساسا وجود دارد؟ چه کسی پاسخگوی گسترش ویروس کرونا در میان کارگران خارجی در بحرین است و چه کسی تصمیم گرفته است که در بحبوحه گسترش ویروس کرونا همچنان محدودیت های اعمال شده علیه شیعیان در این کشور ادامه پیدا کند؛ شیعیانی که برای نخستین بار مراسم دینی خود را به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام برگزار نکرده و وزارت کشور با احضار مسئولان مساجد تاکید کرده است که تنها از بلندگو برای برگزاری این مراسم استفاده شود. در حالیکه می شد با فاصله گذاری اجتماعی اقداماتی را در این خصوص انجام داد.

روزنامه مرآة البحرین تاکید کرد: ناصر بن حمد پسر پادشاه بحرین نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است که پیش بینی می شد آن را برای تقویت بودجه در اختیار دولت قرار دهد اما مشخص شده است که شخص وی تصمیم می‌گیرد چگونه آن را خرج کند. پسر پادشاه بحرین به جای صرف این مبلغ برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا اقدام به اعزام یک تیم از گارد پادشاهی برای فتح هیمالیا و رسیدن به قله اورست کرده است. هزینه اعزام هر یک نفر به قله اورست ۱۱ هزار دلار است و بر اساس گزارش های رسمی این تیم قرار است هشت ماه کامل در این منطقه باقی بماند. به نظر می رسد سیاست یکپارچه‌ای در کابینه برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا وجود ندارد. این در حالی است که کشور با بحران های عمیق و مختلف از جمله بحران های سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و حقوقی رو به رو است.