شمار مبتلایان به کرونا در عربستان

وزارت بهداشت سعودی بعد از ظهر شنبه  مجموع شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را بیش از 50 هزار تن اعلام کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام وزارت بهداشت سعودی اعلام کرد که با ابتلای 2840 تن دیگر از شهروندان این کشور به کرونا، شمار قطعی ابتلا یافتگان به این ویروس به 51980 تن رسید.  این  در حالی است که میانگین  مبتلایان به کرونا در این کشور در هفته گذشته 1500 تن در روز بود.

یک مقام سعودی در گفت وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت که تاکنون 302 تن بابت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. عربستان نخستین مورد ابتلای به ویروس کرونای جدید در این کشور را دوم مارچ (دوشنبه 12 اسفند) چند هفته پس از شیوع این ویروس در آسیا اعلام کرد. 

این در حالی  است که وزارت کشور آل سعود در روزهای گذشته از بیم شیوع هرچه بیشتر کرونا در این کشور از قرنطینه کامل پنج روزه  سراسری  طی تعطیلات عید فطر خبر داد. عربستان اعلام کرده از تاریخ 23 ماه مه  (شنبه سوم خرداد) تا 27 مه (چهارشنبه 7 خرداد)  سراسر این کشور در قرنطینه کامل خواهند بود.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرده که شهر مقدس مکه کماکان  تحت ممنوعیت تردد کامل قرار دارد. این وزارتخانه در بیانیه خود افزوده که ممنوعیت ورود و خروج به مناطق، شهرها و محلات که هم اکنون تحت محدودیت هستند تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد یافت.