هنرمندان خواستار پایان محاصره غزه شدند

۲۵۰ هنرمند از سراسر جهان با امضای طوماری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نوار غزه، خواستار پایان محاصره این منطقه شدند.

اخبار بین الملل​-۲۵۰ هنرمند از سراسر جهان با انتشار طوماری که در تارنمای « lift the siege.com» منتشر شده خواستار پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

امضاء کنندگان این طومار از جامعه جهانی خواستند تا با فشار بر رژیم صهیونیستی به محاصره غزه پایان دهد.

در این طومار آمده‌است: محاصره غزه امکان انتقال دارو و کمک‌های بهداشتی را به غزه محدود و سخت کرده‌است.

هنرمندانی که این طومار را امضاء کردند نوشته‌اند: با شیوع کرونا ساکنان غزه که جمعیت آن‌ها حدود دو میلیون نفر است و اکثر آن‌ها نیز از آوارگان فلسطینی هستند در بزرگترین زندان جهان با خطر مرگ مواجه هستند.

در این طومار همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده‌است تا به قوانین بین المللی پایبند باشد.

از امضاء‌کنندگان این تومار می توان به «پیتر گابریل» آهنگساز انگلیسی، «نائومی کلاین» نویسنده کانادایی، «کن لوچ» کارگردان انگلیسی و «عدنان طه» شاعر مغربی اشاره کرد.

در غزه که از سال ۲۰۰۶ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و گذرگاه های آن بسته شده است، حدود دو میلیون نفر در مساحتی بالغ بر ۳۶۵ کیلومتر مربع زندگی می کنند؛ شش هزار نفر در هر کیلومتر مربع.  

یکی از سخنگوهای وزارت بهداشت غزه پیش‌تر اعلام کرده بود، پس از آنکه رژیم صهیونیستی اجازه داد تا مقدار محدودی کیت آزمایش ویروس کرونا که توسط سازمان بهداشت جهانی خریداری شده بود، وارد نوار غزه شود، آزمایش ویروس کرونا در غزه از سر گرفته شد اما این کیت‌ها، کمک فوری محدود هستند؛ چرا که از آنها تنها برای آزمایش حدود ۵۰۰ نفر در این منطقه پرجمعیت با جمعیتی برابر با دو میلیون تن می‌توان استفاده کرد.

تاکنون ۳۷۵ نفر در فلسطین به کرونا مبتلا شدند و ۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.