گفتگوی نخست‌وزیر عراق با حیدر العبادی

حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر در دیدار با مصطفی الکاظمی ، نخست‌وزیر جدید عراق درباره اهمیت وجود ثبات سیاسی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور نجات این کشور از بحران‌ها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار بین الملل​-دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی در بیانیه‌ای درخصوص این دیدار اعلام کرد: حیدر العبادی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی رایزنی کردند. دو طرف گفتگو، راه‌های مناسب برای دستیابی به راه‌حل‌های موفق برای چالش‌های متعددی که در این کشور وجود دارد از جمله بحران مالی و ویروس کرونا را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع امنیتی در برخی استان‌ها، روابط خارجی و پرونده خدمات پرداخته و همچنین درباره انتخابات زودهنگام و خواسته‌های برحق تظاهرکنندگان رایزنی کردند.

رئیس ائتلاف نصر و نخست‌وزیر عراق در پایان این دیدار بر اهمیت ثبات سیاسی در دولت جدید برای برون رفت از بحران‌های کنونی تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق پیش از این از مقر سازمان الحشد الشعبی دیدار و با فالح الفیاض، ریاست الحشد الشعبی گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در پیامی توییتری نوشت: نیرو‌های بسیج مردمی در خط مقدم نبرد علیه گروه تروریستی داعش هستند و در آستانه دور پایانی ریشه‌کن کردن داعش قرار داریم، گروهی که تلاش می‌کند بار دیگر عناصرش را سر و سامان دهد.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و در مثلث صلاح الدین، دیاله و کرکوک نیرو‌های عراقی به ویژه الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد. مقامات عراقی معتقدند این تحرکات با حمایت آمریکا انجام می‌شود تا امنیت و ثبات این کشور را متزلزل کند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که نبود نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکا در عراق عامل این تنش‌ها بوده است و با این بهانه دولت، پارلمان و مردم عراق را برای باقی ماندن خود در این کشور همسو کند.