انتقاد تند گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان

تشکیلات خودگردان قرار بود شنبه (دیروز) جلسه‌ای را با حضور گروه‌های مختلف فلسطینی برگزار و در آن درباره راه‌های مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری رایزنی کند اما آن را به تعویق انداخت.

اخبار بین الملل​-بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، گروه‌های فلسطینی در واکنش به این تعویق اعلام کردند: تأخیر در برگزاری نشست رام‌الله به بهانه منتظر بودن برای اعلام برنامه سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی، حجم سرسپردگی به مواضع صهیونیستی-آمریکایی را نشان می‌دهد تا حدی که دستورکارهای این نشست بر اساس برنامه کابینه اشغالگر مشخص می‌شود. گویا مشکل ما با سیاست‌ها و برنامه‌ای این کابینه و نه اصل وجود اشغالگر در سرزمین و اقدامات روزانه آن از تجاوز، جنایت شهرک‌سازی و یهودی‌سازی است؛ موضوعاتی که مقابله فراگیر با آن را می‌طلبد.

گروه‌های فلسطینی در ادامه، اصرار تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» بر ماندن در دایره راه‌حل سیاسی و توافق‌های ذلت‌بار را محکوم کردند، موضوعاتی که این نهاد را به ابزاری تبدیل کرده که در زمان لزوم برای اجرای پروژه‌ها فراخوانده می‌شود.

آنها خواستار پایان دادن به این وضعیت و بازنگری کلی در سیاست‌هایی شدند که به دشمن صهیونیستی اجازه تجاوز به حقوق و اراضی فلسطینی را می‌دهد.

بر اساس برآوردهای فلسطینی، طرح جدید برای اشغال اراضی کرانه باختری حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن را در بر خواهد گرفت.