بازداشت 120000 فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی از ابتدای انتفاضه

مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین اعلام کرد : رژیم صهیونیستی از ابتدای انتفاضه مسجد الاقصی در سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ۱۲۰ هزار فلسطینی را بازداشت کرده است.

اخبار بین الملل​-این گزارش که دیروز (شنبه )‌منتشر شد می افزاید : رژیم صهیونیستی از سیاست بازداشت به عنوان سلاح و ابزاری برای سرکوب فلسطینیان استفاده می کند و با بکارگیری چنین سیاستی می خواهد فلسطینیان را به تسلیم واداشته و در میان آنان ترس و وحشت ایجاد کرده و آنها را وادار نماید تا موجودیت این رژیم را به رسمیت بشناسند.

مرکز یاد شده خاطرنشان کرد: بازداشت های اسراییل در هیچ یک از روزها متوقف نشده بلکه در برخی از اوقات با توجه به تحولات میدان و اصول و قواعد درگیری با اشغالگران افزایش و یا کاهش یافته است.

در همین رابطه « ریاض الاشقر » سخنگوی رسانه ای این مرکز توضیح داد: وقتی که انتفاضه مسجدالاقصی در سال ۲۰۰۰ شعله ور شد، فقط ۷۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس بسر می بردند اما این تعداد از انتفاضه تا به امروز به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است یعنی به طور میانگین هر سال ۶ هزار فلسطینی بازداشت شدند.

الاشقر خاطرنشان کرد: این بازداشت ها تمامی اقشار جامعه فلسطین از جمله زنان و کودکان و اسیران آزاد شده ، بیماران ، معلولان ، کهنسالان ، فعالان مدافع حقوق بشر ، روزنامه نگاران ، ماهیگیران ، نمایندگان پارلمان و رهبران گروه ها را در برگرفت و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۰۰ مورد بازداشتی گزارش شده است.

وی ابراز داشت: روند بازداشت روزانه فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر نقض آشکار اصول و مقررات بشردوستانه قانون بین الملل به شمار می رود زیرا بازداشت افراد به طور غیرقانونی و بدون دلیل قانع کننده صورت می گیرد و به بخشی از مجازات دسته جمعی ملت فلسطین تبدیل شده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر معتقد است که عملیات مستمر بازداشت ها منجر به بازداشتن ملت فلسطین می شود و فلسطینیان را از ادامه راه مقاومت جهت دستیابی به حقوق و مقدسات باز می دارد.

الأشقر تاکید کرد: تاریخ ثابت کرده که این سیاست در بازداشتن فلسطینیان از ادامه مقاومت در برابر اشغالگران با شکست مواجه شده است.