290000 کرونایی در روسیه

در ادامه روند افزایش مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در روسیه ، این کشور طی یک روز گذشته حدود ۹ هزار مبتلای جدید ثبت کرد.

اخبار بین الملل​-مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (دوشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۸۹۲۶ مورد مبتلای جدید به این بیماری در این کشور ثبت شده که است.

از روز گذشته تا کنون همچنین ۹۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۲۹۰۶۷۸ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۲۷۲۲ تن افزایش پیدا کرد و در جدول کشورهای آلوده به این بیماری در رتبه دوم قرار گرفت.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون حدود ۷،۱ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

 

 

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل - که به کشور کانونی شیوع این ویروس درقاره آمریکای جنوبی تبدیل شده - اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۹۳۸ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۴۸۹  مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند که این مورد نیز نسبت به دیروز رشد داشته است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۲۴۱۰۸۰  نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۶۱۲۲ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۲۰۷۵  نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۴۹۲۱۹ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۱۳۲ نفری، به رقم ۵۱۷۷ تن رسید.