فلسطینیان بیش از گذشته به حمایت جهان نیاز دارند

کشیش استرالیایی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و طرح غیر قانونی الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد که اکنون فلسطینیان بیش از گذشته به حمایت جامعه جهانی نیاز دارند.

اخبار بین الملل​-«دیو اسمیت» که به مخالفت با رژیم اشغالگر قدس و تجاوزگری‌های غرب در سوریه معروف است، روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، مایل هستم حمایت خود را از این رویداد اعلام کنم.

وی یادآور شد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ پیروز شد و آیت الله (امام) خمینی (ره) ضرورت توجه به فلسطین توسط جامعه جهانی را مورد اشاره قرار داد، این مسأله در کانون توجه قرار گرفته است.

این روحانی مسیحی با بیان اینکه امسال بیش از سال‌های گذشته مردم فلسطین به حمایت ما نیاز دارند، افزود: امسال سالی است که سازمان ملل متحد اعلام کرد؛ غزه غیر قابل سکونت است و دولت صهیونیستی برخلاف موازین بین المللی قصد دارد تا کرانه باختری را اشغال ‌کند.

وی تصریح کرد: بر ماست که از حق مردم فلسطین و استقلال آن‌ها حمایت کرده و برای آنها دعا و در کنارشان ایستادگی کنیم.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال در آورده را به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.  

این طرح، بخشی از راهبرد به اصطلاح صلح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکاست که به «معامله قرن» معروف شده است. 

در این طرح که موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد، رژیم صهیونیستی مجاز است تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.