فلسطین معامله قرن را فسخ می کند

سفیر فلسطین در مسکو اعلام کرد: طرح معامله قرن محکوم به شکست است و هیچ فرد فلسطینی این طرح را نخواهد پذیرفت.

اخبار بین الملل​-عبدالحافظ نوفال روز دوشنبه در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانس با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ما از آیت الله خمینی (ره) (رهبر بزرگ انقلاب اسلامی)  برای تعیین روز جهانی قدس سپاسگزارم.

وی گفت: اورشلیم (بیت المقدس) شهری مقدس برای ما است اما اسراییل سعی می‌کند پیشدستی کرده و با استفاده از وضعیت بوجود آمده بر اثر شیوع کرونا، به اهداف شوم خود رسیده و این شهر را پایتخت خود کند. 

سفیر فلسطین افزود: اقدامات تحریک آمیز ازسوی اسراییل جریان دارد تا شهر اورشلیم (بیت المقدس) خالی از سکنه عرب شود از این رو ما برای دفاع از فلسطین و حقوق مردم این سرزمین به کمک شما نیاز داریم. 

نوفال گفت: ترامپ ‌می‌گوید که اورشلیم (بیت المقدس) پایتخت اسراییل است حال آنکه این ادعا مغایر با قوانین بین‌المللی است. رئیس جمهوری آمریکا هیچ فلسطینی را نخواهد یافت که این نظریه را بپذیرد.

وی ادامه داد: دولت جدید در اسراییل آغاز بکار کرده که خواهان غصب کرانه باختری شده و در صورت اجرای کامل طرح های آن پنج هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطینیان اشغال می‌شود. همینک اسراییل می‌خواهد با استفاده از شرایط کرونا طرح‌های اشغالگرانه خود را اجرا کند.

سفیر فلسطین گفت: باید با این تلاش‌های اسراییل مقابله کرد. فلسطین تاریخی 12 میلیون نفر سکنه داشت که 50 درصد آن یهودی و 50 درصد فلسطینی بودند. اما اراضی بطور غیرعادلانه توزیع شده اند.

نوفال با اشاره به ابتکار برگزاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد که یاسر عرفات(رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین) از آن حمایت کرد و اعلام چنین روزی یک اقدام تاریخی بود.

سفیر فلسطین در روسیه با بیان اینکه به مبارزه برای احقاق حقوق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: دولت فلسطین برای کسب حقوق فلسطینیان آمادگی دارد.

لزوم رفع تفرقه بین فلسطینیان 

نوفال در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تفرقه موجود بین گروه‌های فلسطینی باید پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: اورشلیم (بیت المقدس) و فلسطین باید به حمایت عرب‌ها تکیه کند. ما باید با تلاش‌ها برای یهودی‌سازی این شهر مقابله کنیم. 

سفیر فلسطین گفت: ما با سیاست های آمریکا درباره فلسطین مخالفت می‌کنیم و بسیاری از کشورها ازجمله روسیه نیز آن را نمی‌پذیرند و گروه چهار میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه باید به این واقعیت توجه کند.

گروه میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل تشکیل شده است.