تجویز جدید ترامپ برای بیماران کرونایی

«نیل کاووتو» به انتقاد از توصیه پزشکی جدید دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، در خصوص مصرف قرص «هیدروکسی کلروکین» پرداخت و این اظهارات او را به تمسخر گرفت.

اخبار بین الملل​-«نیل کاووتو» در یک برنامه تلویزیونی بلافاصله پس از پیشنهاد اخیر ترامپ در این خصوص هشدار داد و گفت این اظهارات رئیس‌جمهور واقعا «خیره کننده» است. او در ادامه به مطالعات متعددی اشاره کرد که در مورد این دارو انجام شده و نشان داده که مصرف آن ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد، به ویژه برای کسانی که بیماری قلبی دارند.

کاووتو در این خصوص گفت: «واقعیت آن است که وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت آن دسته از افراد آسیب‌پذیر یک چیزی برای از دست دادن دارند: جانشان.» مجری فاکس نیوز در ادامه اضافه کرد «اگر شما جزء جمعیت آسیب‌پذیر هستید و از این روش برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده می‌کنید، یا در سناریوی بدتر آنکه با این ویروس سر و کار دارید و جزء آسیب‌پذیر‌ها هستید، این قرص شما را خواهد کشت.»

این انتقادات و هشدار‌های مجری فاکس نیوز پس از آن مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید- ۱۹ روزانه یک عدد قرص «هیدروکسی کلروکین» مصرف می‌کند. او در این باره به خبرنگاران گفت «من ظرف یک هفته و نیم گذشته هر روز یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف کرده‌ام.»

شان کلونی، پزشک ترامپ، نیز پس از این اظهارات رئیس‌جمهور صحبت‌های او را تایید کرد و گفت او روزانه یک عدد قرص مصرف می‌کند و به این نتیجه رسیده است که «منافع بالقوه این شیوه جلوگیری بسیار بیشتر از خطرات نسبی آن است.»

با این حال، این توصیه ترامپ بار دیگر سبب شد موجی از انتقادات رسانه‌ای متوجه او شود.