فرار دوباره نتانیاهو از جلسه محاکمه

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به پرداخت رشوه و کلاهبرداری که بارها از حضور در جلسات محاکمه گریخته، بار دیگر در اقدامی خواستار عدم حضور خود در اولین جلسه دادگاه شده است.

اخبار بین الملل​- نتانیاهو دیروز دوشنبه خواستار عدم حضور در اولین جلسه محاکمه خود در دادگاه منطقه‌ای قدس شد. در جلسه روز یکشنبه آینده، دادگاه اتهامات علیه نتانیاهو را اعلام خواهد کرد و موضوع پیگرد قانونی وی بررسی خواهد شد.  

نتانیاهو که در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است، در درخواست روز گذشته دلیل عدم حضور خود را بررسی ابعاد تخصصی و فنی پرونده مطرح کرده است. وی همچنین مدعی شده که حضورش با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا برای عموم هزینه بردار خواهد بود.   

جلسه محاکمه نتانیاهو ابتدا قرار بود برای بررسی از ۱۷ مارس  (۲۷ اسفند ۹۸) برگزار شود اما پس از دستور امیر اوهنا وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و هم پیمان نتانیاهو در حزب لیکود برای لغو جلسات دادگاه به عنوان بخشی از محدودیت‌های مبارزه با ویروس کرونا، این جلسه به ۲۴ مه (۴ خرداد) موکول شد. 

اواخر ماه مارس گذشته یاریو لوین دیگر عضو حزب لیکود (رئیس جدید پارلمان اسرائیل) در راستای اقدامات اضطراری به جهت جلوگیری از گسترش کرونا، فقط دستور برگزاری جلسات دادگاه افراد بازداشتی آن هم از طریق ویدئو کنفرانس را صادر کرد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، حزب آبی‌سفید به رهبری بنی گانتس پس از توافق تشکیل کابینه با حزب لیکود به مسیر خود در راستای تصویب طرح‌هایی برای جلوگیری از فعالیت نتانیاهو در سمت نخست وزیری و همچنین تحقق بخشیدن به وعده انتخاباتی حزب در این خصوص ادامه خواهد داد.