گورکن هندی و روایت لحظات غم انگیز خاکسپاری قربانیان کرونا

شیوع ویروس کرونا در هند زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است، از جمله شمیم یکی از کارگران قبرستانی در دهلی‌نو. او می‌گوید دو دهه است که در قبرستان، گورکنی و مراسم خاکسپاری را انجام می‌دهد، اما داستان قربانیان ویروس کرونا، حکایت پیچیده و دردناکی است که خواب و خوراک او را از وی ربوده است.

اخبار بین الملل​-شمیم می‌گوید برای اولین بار «از مرگ خود هراسان است و شب‌ها نمی‌تواند بخوابد وهمه این‌ها با وجود دو دهه‌ای است که در این قبرستان مشغول به کار است.»

وی می‌گوید با این حال سعی می‌کند به خویشاوندان متوفیان کرونا روحیه و به آن‌ها اطمینان بدهد که هیچ تماسی با بدن مردگان ندارد. این کارگر قبرستان تاکید می‌کند که عدم تماس با قربانیان کووید-۱۹ کار آسانی نیست.

شمیم به خبرنگاران گفت هربار یک ساعت قبل از خاکسپاری یک قربانی کرونا، پس از این که خبر فوت و اجازه دفن در این قبرستان صادر می‌شود، استرس و نگرانی سراسر وجودش را فرا می‌گیرد.

برای این گورکن دوری خانواده‌ها از جسد در هنگام وداع بسیار دردناک است. وی می‌گوید دردناک‌ترین زمان لحظه‌ای بود که برای خاکسپاری یک قربانی کووید-۱۹ تنها همسر و فرزند کوچک او حاضر بودند.

این کارگر قبرستان دهلی نو می‌گوید آمار قربانیانی که دولت هند به رسانه‌ها می‌دهند بی‌تردید سه برابر کمتر از آمار واقعی است.

دهلی نو کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در شبه قاره است. نزدیک به یک ششم قربانیان کرونا در هند از دهلی‌نو، پایتخت این کشور هستند. تاکنون در هند بیش از ۳ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند.