ارسال هواپیمایی مجلل شاهزاده امارات برای انتقال اسرائیلی‌ها

منابع اسرائیلی اعلام کردند که امارات هفته گذشته هواپیمایی را به مراکش فرستاد تا اسرائیلی‌هایی را که به دلیل محدودیت‌های کرونایی در مراکش مانده بودند، خارج کند.

اخبار بین الملل​-امارات هواپیمای مجلل متعلق به یکی از شاهزادگان این کشور را برای نجات اسرائیلی‌های گیر افتاده در مراکش فرستاد.

این شبکه گزارش داد که دو هفته قبل، مسؤولان اسرائیلی با امارات به صورت محرمانه تماس گرفتند که هدف از این تماس، کمک برای بازگرداندن تعدادی از اسرائیلی‌هایی بود که در مراکش بلاتکلیف مانده بودند، چراکه روابط خوبی میان این طرف‌ها برقرار است.

این شبکه اعلام کرد که امارات این درخواست اسرائیل را پذیرفت و برای انتقال آنها هواپیمای سلطنتی که آبکاری طلا شده و صندلی‌های مجلل و سرویس بهداشتی ویژه داشته و متعلق به یکی از شاهزادگان اماراتی است، فرستاد.

این شبکه افزود، امارات تلاش کرد این خبر را مخفی نگه دارد اما یکی از مسافران هواپیما این خبر را به بیرون درز داد. امارات از اسرائیلی‌ها خواست تا از هواپیما عکس نگیرند اما مشخص شد که فردی اطلاعاتی در این باره منتشر کرده که این مسأله خشم مسؤولان را برانگیخت.

دولت اسرائیل نیز به صورت محرمانه از امارات تشکر کرد.

روز جمعه گذشته اعلام شد که اسرائیل از طریق فرانسه ۲۶ اسرائیلی را با کمک فرانسه و یک میلیاردر آمریکایی بازگرداند که به دلیل تدابیر مقابله با کرونا، این افراد در مراکش گیر افتاده بودند.