قرارداد ۳۵۴ میلیون دلاری ترامپ برای ساخت داروی کرونا

دولت دونالد ترامپ برای واردات مواد اولیه مورد نیاز ساخت داروی مقابله با کووید-۱۹ با شرکتی قراردادی چهار ساله به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار امضا کرد که به تازگی تاسیس شده است‌.

اخبار بین الملل​-امتیاز این قرار داد را دولت ترامپ به شرکت «فلو» (Phlow) داده است. 

مواد اولیه ساخت دارو در آمریکا اکنون از چین و هند وارد می‌شود. 

براساس این گزارش، قرارداد یاد شده قابل تمدید تا ۱۰ سال و تا مبلغ ۸۱۲ میلیون دلار است.

این یکی از بزرگترین قراردادهای دولت ترامپ در این ابعاد برای واردات با هدف ساخت مواد دارویی برای یک شرکت جدید در «ریچموند» ایالت ویرجینیا به شمار می‌رود. 

تارنمای این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: مشخص نیست چرا دولت ترامپ این تصمیم را با یک شرکت جدیدالتاسیس منعقد کرده در حالی که شرکت‌های دیگری نیز در آمریکا در این زمینه وجود دارند. 

دکتر «اریک ادواردز» (Eric Edwards) مدیرعامل شرکت فلو در مصاحبه‌ای گفت: این یک شرکت «عام‌المنفعه» بوده و هدفش این است که بعنوان نخستین تامین‌کننده ذخایر مواد اولیه داوریی در آمریکا عمل کند. 

نیویورک تایمز درادامه نوشت: در بیانیه‌ای که قرار است از سوی دولت ترامپ دراین باره اعلام شود،  «الکس آذار» (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا آن را یک ابتکار عمل از سوی دولت ترامپ دانسته و گفته یک گام مهم در ایجاد توانایی نیازهای داخلی دارویی با هدف محافظت جامعه آمریکا در برابر تهدیدهای بهداشت و سلامت است.

نیویورک تایمز در حالی از امضای قرارداد چند صد میلیون دلاری دولت ترامپ با یک شرکت تازه تاسیس برای واردات مواد اولیه دارو خبر می‌دهد که رئیس‌جمهوری در نامه‌ای فرافکنانه، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را به خروج آمریکا از این نهاد تهدید کرد. 

عملکرد دونالد ترامپ و دولتش که در مقابله با ویروس کرونا در آمریکا به شدت با انتقاد همراه شده زیرا شمار جانباختگان مبتلا به این ویروس در این کشور به مرز ۹۲ هزار نفر رسیده است. 

اکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از از مرز چهار میلیون و ۸۹۰ هزار نفر گذشته که بیش از ۳۲۰ هزار نفر از آنها جان باخته‌اند. 

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا نیز به بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر رسیده که نزدیک به ۹۲ هزار نفر از آنها جان باخته‌اند.