ثبات لیبی عاملی مهم در امنیت ملی مصر است

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر طی سخنانی در روز سه‌شنبه تأکید کرد که شرایط باثبات  در لیبی یک عامل تعیین‌کننده و بسیار مهم در امنیت ملی مصر بشمار می‌رود؛

اخبار بین الملل- همچنین تاکید کرد که مصر با گروه‌های تروریستی و کسانی که از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند، سازش نخواهد کرد.

رئیس‌‎جمهور مصر در سخنان خود درباره بحران لیبی تصریح کرد: «موضع مصر در مورد بحران لیبی رسیدن به یک راه حل سیاسی برای حل بحران و حفظ حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی لیبی است. ما حمایت کامل خود از خواست و انتخاب‌های مردم لیبی ابراز می‌داریم». رئیس‌جمهور مصر همچنین هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی کشور را رد کرد.

رئیس‌جمهور مصر همچنین از ارتش این کشور برای مبارزه با تحرکات منفی تروریست‌ها تقدیر کرد. وی تلاش نیرو‌های مسلح و فداکاری‌های آن‌ها را عاملی مهم در حفظ امنیت ملی مصر خواند.

بسام رادی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نیز در رابطه با اظهارات اخیر السیسی، گفت: «رئیس‌جمهور مصر در این جلسه درباره وضعیت کلی امنیت سخن گفت و همچنین درباره تلاش نیرو‌های مسلح در کنترل مرز‌ها و تعقیب عناصر تروریستی در شمال صحرای سینا اطلاعاتی را ارائه داد».

ادعای مصر درباره حل‌وفصل دیپلماتیک بحران لیبی در حالی مطرح می‌شود که دولت وفاق ملی بارها از دولت السیسی به دلیل حمایت از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر انتقاد کرده است.