رویارویی جنگنده های ترکیه و یونان

در ادامه تنش بین یونان و ترکیه ، نیروهای مسلح یونان مدعی نقض گستره حریم هوایی خود از سوی جنگنده های ترکیه و در چند نوبت رویارویی هوایی با آنها شد.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه «پروتوثما» جنگنده های ترکیه روز دوشنبه در چند نوبت حریم هوایی یونان را بر فراز دریای اژه نقض کردند. در یک مورد بنا برادعای یونان، جنگنده های «اف-16» ترکیه  و یک هواپیمای تجسسی «سی ان-235»  53 نوبت حریم هوایی یونان را نقض کردند.

به نوشته این منبع خبری، جنگنده یونانی با رهگیری  و اعزام جنگنده های خود  در دو نوبت با  جنگنده های اف-16 ترکیه به رویارویی هوایی پرداختند. یونان مدعی شده تمام تحرکات هوایی ترکیه در روز دوشنبه شناسایی و رهگیری شد.

در روزهای گذشته یونان با انتشار فیلمی از رویارویی یک فروند «میراژ-2000» خود با یک جنگنده اف-16 ترکیه خبر داده بود. در این فیلم به وضوح میراژ-2000 یونان بر فراز شرق دریای اژه به تعقیب اف-16 ارتش ترکیه می پردازد.

یونان همراه با قبرس طی سالهای اخیر با ترکیه دچار مشکل بوده اند. در این بین قبرس نیز ترکیه را به حفاریهای غیر مجاز گازی در سواحل اطراف خود متهم کرده است. ادعایی که آنکارا بارها آنها را رد کرده و تحرک در آن منطقه را حق قانونی خود میداند.