افشای هزینه‌های مالی امارات در جنگ یمن

«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن گفت که امارات در راستای تلاش برای سقوط استان سقطری ۳۰ میلیون درهم به نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) ارسال کرد.

اخبار بین الملل​-الرحبی در حساب توئیتری خود نوشت: «یک فرمانده نظامی جدا شده از ارتش یمن با یک کشتی باری در حالیکه ۳۰ میلیون درهم(حدود هشت میلیون دلار) به همراه داشت، از امارات وارد سقطری شد».

الرجبی افزود: «محمد احمد علی فعرهی سرهنگ خائن و شورشی و فرمانده گردان السواحل با یک کشتی باری به همراه مبلغ مالی به ارزش ۳۰ میلیون درهم وارد سقطری شد تا هزینه‌های شورش در تیپ اول پیاده‌نظام دریایی وابسته به شورای انتقالی جنوبی فراهم شود».

وی اشاره کرد که توزیع این پول‌ها همزمان با آمادگی شورای انتقالی برای سیطره بر شهر حدیبو مرکز استان سقطری آغاز شد.

سقطری هر از چند گاهی شاهد تلاش گروه‌های مسلح وابسته به امارات برای سیطره بر تأسیسات حیاتی است و اخیرا نیز شاهد شورش چند گردان وابسته به نیروهای دولتی و پیوستن آن‌ها به شورای انتقالی بود.

۱۱ ماه می (۲۲ اردیبهشت) دولت مستعفی یمن از سازمان بین‌المللی آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای مداخله جهت نجات سقطری از حملات شورای انتقالی جنوبی دعوت کرد. سقطری در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.