معامله قرن بنزین روی آتش است

طرح معامله قرن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک شیرین کاری دیگر از رییس جمهوری است که با این حرکتش فقط بنزین روی آتش می ریزد.

اخبار بین الملل​-این به اصطلاح شاهکار رییس جمهوری آمریکا نه تنها باعث تمام شدن درگیری ها نمی شود بلکه به خشونت ها دامن می زند.

نشریه از این اقدام رییس جمهوری آمریکا به عنوان یک چالش نه یک راه حل یاد کرده است که کمکی به برون رفت از بحران خاورمیانه نمی کند و برعکس باعث می شود تا اوضاع به مراتب بدتر شود.

گزارش تصریح می کند که طرح خیلی زود و بی چون و چرا از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مورد موافقت قرار گرفت اما برای فلسطین اینطور نیست آنها در این طرح معامله قرن کاملا نادیده گرفته شده اند و مسلما این طرح به جایی نمی رسد.

"ساوت چاینا" در این مطلب آورده است که اگر قرار بود راهی و معامله ای برای بهبودی شرایط خاورمیانه ارایه شود و صورت گیرد طبیعتا باید یک طرف آن هم فلسطین و فلسطینیان باشند در غیر این صورت هر تلاش و اقدامی بیهوده و بی نتیجه است.

این روزنامه تاکید کرده است چنین طرحی فقط بخشی از فرافکنی های دولت های آمریکا و اسراییل برای برون رفت از چالش های داخلی آنها است و در آن هیچ پیشنهاد قابل تاملی برای فلسطین ارایه نشده است.

این رسانه چینی اضافه کرد هر اقدامی در خاورمیانه باید بر اساس گفت و گوها و پیشبرد فرایند صلح باشد در صورتی که فرافکنی های ترامپ و نتانیاهو تلاشی از سوی آنها برای برون رفت از چالش ها و جلب آرای مردم و منحرف کردن افکار عمومی است.