یهودیان معترض به صهیونیسم سرکوب می‌شوند

سخنگوی اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم، با اعلام اینکه جامعه یهودیان هرگز موجودیت اسرائیل را نخواهد پذیرفت، گفت:‌آنها در حالی هر ساله در روز جهانی قدس در سراسر جهان دست به تظاهرات می‌زنند که در داخل سرزمین‌های اشغالی از سوی عوامل این رژیم سرکوب و بازداشت می‌شوند.

اخبار بین الملل​-«ییسروئل دووید وایس» در اظهارنظری به مناسبت روز جهانی قدس افزود:‌ ما یهودیان هر ساله در طول ۷۲ سال موجودیت اسرائیل علیه ایدئولوژی صهیونیسم و تشکیل دولت اسرائیل اعتراض می‌کنیم، زیرا دین یهود اجازه حاکمیت به یهودیان را از طریق اشغال‌گری و بیرون کردن ملتی از سرزمین‌شان نمی‌دهد. 

وی به آیات کتاب مقدس یهودیان (تورات) اشاره و اشغال‌گری فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این سرزمین را غیرقابل قبول و غیرقانونی توصیف کرد.

سخنگوی اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم تصریح کرد، جامعه یهودیان تا دست‌یابی به آزادی کامل فلسطین به اعتراض‌های خود ادامه داده و دست به دعا برمی‌دارند که هرچه سریع‌تر اشغال‌گری فلسطین به پایان برسد. 

وی در همین زمینه از مخالفان رژیم صهیونیستی در جهان خواست با توجه به شرایط ویژه سال جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس، پرچم فلسطین را برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم این کشور به اهتزاز درآورند.

وی اقدام را منطبق با آموزه‌های حقیقی دین یهود توصیف کرد.

«ییسروئل دووید وایس» در پایان دعا کرد که مناقشه فلسطین و اسرائیل هرچه سریع‌تر و به شکلی مسالمت پایان یابد تا فلسطینیان به سرزمین‌های خود بازگشته و فارغ از هر آیین و مسلکی برای خداوند خدمتگزاری کنند.

این خاخام یهودی، عضو اقلیت یهودی ناتورای کارتاست که در سال ۱۹۳۵ میلادی تشکیل شد. از این گروه با نام سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم نیز یاد می‌شود. 

این گروه خواستار نابودی رژیم صهیونیستی و معتقد است، براساس تلمود یا کتاب قوانین یهودیت، تشکیل دولت یهود تا پیش از ظهور ماشیاخ یا «منجی جهان» ممنوع و نامشروع است. از دید چند هزار یهودی ارتودکسی که عضو این گروه هستند، صهیونیسم«سمی» است که «یهودیان واقعی» را تهدید می‌کند.

«ییسروئل دووید وایس» قرار است روز جمعه در نشست آنلاین به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کند. 

در این نشست که با تلاش کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد، سایر چهره‌های سیاسی، رسانه‌ای و فعالان مدنی نیز سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران و با حضور ۱۸ تن از شخصیت‌های برجسته حامی فلسطین از جمله دکتر رمزی برود (روزنامه‌نگار فلسطینی - آمریکایی)، زهرا مصطفوی خمینی، مرضیه هاشمی، پروفسور ایلان پاپه (تاریخ‌نگار و فعال اجتماعی یهودی)، سهیلا زکزاکی (فعال مدنی و دختر ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه)، پروفسور حییم برشیث (فیلمساز و استاد بازنشسته دانشگاه شرق لندن) و پرفسور رامون گروسفوگل (جامعه‌شناس و استاد دانشگاه کالیفرنیا) برگزاری می‌شود.

این رخداد آنلاین در تارنماهای فیسبوک و یوتیوب به صورت زنده پخش خواهد شد.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به عنوان نهاد برگزارکننده راهپیمایی روز جهانی قدس لندن، امسال پویش تازه‌ای را با عنوان «پرچم را به اهتزاز درآور» راه‌اندازی کرده و از مخالفان رژیم اشغالگر قدس خواسته تا در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان، از طریق اهتزاز پرچم فلسطین، با نهضت حضرت امام(ره) و آرمان‌های فلسطین تجدید میثاق کنند.