نماینده ویژه سازمان ملل طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

نیکولای ملادونوف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه به اظهارات روز سه‌شنبه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین واکنش نشان داد. محمود عباس روز سه‌شنبه عنوان کرده بود که اگر رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری اقدام کند، فلسطین دیگر به هیچ‌کدام از توافق‌های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

اخبار بین الملل​-نماینده ویژه سازمان ملل سخنان روز سه‌شنبه محمود عباس را همچون  «فریادی ناامیدانه و کمک‌خواهانه» تعبیر کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته تا از الحاق کرانه باختری صرف نظر کند.

او در این‌باره خاطرنشان کرد: «اگر بخواهم صریح و آشکار درباره این مسئله صحبت کنم، ارزیابی‌های ما از واکنش فلسطین نسبت به تهدید الحاق اسرائیلی‌ها تنها یک چیز است و آن فریاد ناامیدانه آن‌ها برای کمک است».

ملادونوف در ادامه افزود: «این یک فراخوان برای اقدام فوری است. این فریاد برای کمک به نسلی از رهبری است که حدود یک چهارم قرن در حال مبارزه با ایجاد یک دولت مستقل است».

سران کشورهای مسلمان و مقامات فلسطینی بارها مخالفت خود را با الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی بیان کرده و آن را نقض قوانین بین‌المللی خوانده‌اند. از سوی دیگر کشورهای اروپایی هم این اقدام را مغایر با راهکار صلح در اراضی اشغالی خوانده‌اند.