فحاشی شدید نانسی پلوسی به ترامپ

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه روز چهارشنبه با شبکه «ام اس ان بی سی» دونالد ترامپ را با کودکی با کفش‌های آلوده به مدفوع سگ مقایسه کرد.

اخبار بین الملل - پلوسی و ترامپ هفت ماه است که به طور مستقیم با یکدیگر صحبت نکرده‌اند، اما این هفته، در حالی که کنگره و کاخ سفید تلاش می‌کنند با شیوع ویروس کرونا که تا کنون جان بیش از ۹۴ هزار نفر را در آمریکا گرفته است مبارزه کنند، آن‌ها به شدت از یکدیگر انتقاد و به هم توهین کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات تحریک‌آمیز ترامپ گفت: ترامپ مثل بچه‌ای است که شلوارش گلی شده است.

پلوسی افزود: او با کفش‌های آلوده به مدفوع سگ می‌آید و کفش‌های هر کسی که با او کار می‌کند همین طور است و خواهد بود.

ترامپ اوایل این هفته در کنگره به خبرنگاران گفت: پلوسی یک زن بیمار است. او مشکلات زیادی دارد.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در پاسخ به سخنان پلوسی در روز دوشنبه بیان کرد که گفته بود ترامپ به علت سن بالا و چاقی مفرط نباید داروی هیدروکسی کلروکین را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مصرف کند. این انتقاد پلوسی پس از آن مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا در خبری غافلگیرکننده اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به کووید- ۱۹ روزانه یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من ظرف یک هفته و نیم گذشته هر روز یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف کرده‌ام.

شان کلونی، پزشک ترامپ، پس از این اظهارات رئیس‌جمهور صحبت‌های او را تایید کرد و گفت او روزانه یک عدد قرص مصرف می‌کند و به این نتیجه رسیده است که منافع بالقوه این شیوه جلوگیری بسیار بیشتر از خطرات نسبی آن است.

با این حال، این توصیه ترامپ بار دیگر سبب شد موجی از انتقادات رسانه‌ای متوجه او شود.