تاکید نتانیاهو بر تداوم اشغال شهر «بیت‌المقدس»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد شهر بیت‌المقدس پایتخت این رژیم بوده و همچنان تحت کنترل آن باقی خواهد ماند.

اخبار بین الملل - نتانیاهو طی سخنرانی در پنجاه‌وسومین سالروز اشغال شهر بیت‌المقدس بعد از جنگ شش روزه با کشورهای عربی، با ابراز خرسندی از تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای و حضور مجدد صهیونیست‌ها در اماکن مقدس این شهر در بحبوحه شیوه ویروس کرونا، گفت: «ما در حال بازگشت به تمام اماکن موروثی خود هستیم».

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها پیش از جنگ شش روزه شدیداً نگران فروپاشی رژیم اسرائیل بودند، مدعی شد: «از زمانی هم که دونالد ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] اورشلیم (قدس) را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارخانه آمریکا را به اینجا منتقل کرد، این شهر بیش از پیش در حال توسعه است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تداوم اشغالگری در قدس گفت: «اورشلیم (بیت‌المقدس) همواره با ما بوده و با ما می‌ماند. این [شهر] برای اسرائیل مهم است».

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روز گذشته نیز روزنامه «جروزالم‌پست» با ادعای هک شدن چندین سایت صهیونیستی، گزارش داد که روی صفحه اول آنها شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.