رأی الیوم: پیروزی نظامی آمریکا فقط در حد هالیوود و فیلم و سریال است/ واشنگتن و تل‌آویو نابود می‌شوند

 آمریکا و به تبع آن رژیم صهیونیستی از داخل در حال فروپاشی هستند؛ لزومی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا منافع آمریکا وجود ندارد بلکه باید صبر راهبردی در پیش گرفت و برای هرگونه اقدام احمقانه آمریکا یا رژیم صهیونیستی آمادگی کامل داشت و اجازه داده شود امور به صورت طبیعی به سمت فروپاشی محور آمریکایی-صهیونیستی در منطقه پیش برود.

اخبار بین الملل - «زیاد حافظ» در مقاله‌ای با عنوان «افول نظامی آمریکا و پیامدهایش بر رژیم صهیونیستی» در رأی الیوم نوشت در حالی که جهانیان از یک طرف سرگرم مقابله با شیوع کرونا و از طرف دیگر سرگرم رکود اقتصادی هستند که همه اقتصاد‌های جهان را درگیر خودش کرده است، واقعیت‌هایی وجود دارند که نادیده گرفته شده‌اند، اما تأثیرگذاری این واقعیت‌ها بر برخی منازعات مزمن در منطقه عربی، بسیار روشن است.

نویسنده با اشاره به بودجه‌های کلان دفاعی آمریکا، کاهش کیفیت تسلیحات این کشور در برابر تسلیحات روسی و چینی و حتی کاهش قدرت آمریکا در برابر قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران و حاکم شدن شرکت‌های نظامی بر امور داخلی آمریکا، شکست آمریکا در افغانستان و عراق پس از یازده سپتامبر و به فکر افتادن آمریکا برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برای جبران شکست‌هایش، فرسوده شدن ناوگان نیروی هوایی، سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی به دست نیرو‌های ایرانی نوشت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق نتایج معکوسی داشت به خصوص آنکه واکنش سیاسی راهبردی از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان مطرح شد یعنی اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه و ایران نیز با حمله به پایگاه عین الاسد پاسخ داد و به تازگی هم آمریکا نتوانست تهدیداتش را علیه کشتی‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا اجرا کند.

در این گزارش آمده است که باید به فساد رایج در دانشکده‌های جنگی آمریکا اعم از نیروی هوایی یا دریایی یا زمینی اشاره کرد و به نقل از نشریه امریکن کانسروتیو نوشت چنین چیزی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

رای الیوم افزود روزی خواهد آمد که چندان دور نیست، دولت‌های مشتاق به عادی سازی روابط با تل آویو در سیاستشان تجدید نظر خواهند کرد و همین بر عجز و ناتوانی صهیونیست ‌ها در داخل و خارج خواهد افزود؛ بنابراین ضرورتی برای حمله به رژیم صهیونیستی یا حتی حمله به منافع آمریکا در منطقه وجود ندارد، زیرا آمریکا از داخل به سبب آشکار شدن ضعفش در حال فروپاشی است. مسئله مهم نیز صبر راهبردی و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام احمقانه است.

نویسنده رای الیوم درباره جنگ‌های آمریکا نوشت نتیجه جنگ کره، تساوی بود، زیرا آمریکا که فرمانده ائتلافی بین‌المللی بود نتوانست تکلیف این جنگ را روشن کند. این کشور در ویتنام نیز شکست سختی خورد که به کابوسی برای فرماندهان نظامی آمریکا تبدیل شد که تا الان هم از این شکست در عذابند. درست است که آمریکایی‌ها توانستند افغانستان و عراق را اشغال کنند، اما هیچ پیروزی سیاسی نداشتند بلکه مجبور شدند از عراق عقب‌نشینی کنند و در افغانستان نیز در مسیر عقب‌نشینی قرار گرفته‌اند.

نویسنده به طعنه نوشت تنها پیروزی آمریکا علیه جزیره کوچکی به نام گرانادا در دریای کارائیب بود. همچنین باید به عقب نشینی آمریکا از لبنان در سال ۱۹۸۳ میلادی پس از منفجر شدن پایگاه تفنگداران آمریکایی و نیز به شکستش در اشغال سومالی در اوایل ۱۹۹۰ میلادی اشاره کرد. واشنگتن الان در حال بررسی خروج از عراق و سوریه و افغانستان است.

آمریکا همواره به دنبال جنگ‌های ساختگی و وارد شدن به آن‌ها بوده، اما به گفته ویلیام استور، افسر سابق ارتش آمریکا، واشنگتن همواره در این جنگ‌ها باخته است. او این مطلب را در سرمقاله پایگاه اینترنتی «تام دیسپاچ» در بیست و پنجم اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی مطرح کرد بنابراین پیروزی نظامی آمریکا فقط در حد هالیوود و فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی است که از توانایی‌های نظامی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آب و تاب تعریف می‌کند و به تصویر می‌کشد.

نویسنده رای الیوم در پایان با اشاره به وضع کنونی آماده باش نیرو‌های آمریکایی نوشت آن‌ها در حد انتظار نیستند و تحقیقات و گزارش‌های متعدد آمریکایی درباره آماده باش نیرو‌های مسلح آمریکا اعم از ارتش، نیروی دریایی، هوایی و نیرو‌های تفنگدار نشان می‌دهد آنان برای هیچ گونه رویارویی با هیچ طرفی حتی با طرفی که دارای کمترین توان، اما دارای ثبات و سرسختی است، آمادگی ندارند.