پایان نقش داعش در عراق و سوریه نزدیک است

کارشناس مسائل نظامی و امنیتی عراق تاکید کرد که در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به نقش کارکردی داعش در عراق و سوریه وجود دارد.

اخبار بین الملل - وی اعلام کرد: در چارچوب ایجاد توازن بین‌المللی در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به حضور داعش در عراق و چه بسا در سوریه و رفتن به سوی مرحله جدید یعنی انتقال این گروه تروریستی به شمال و غرب آفریقا وجود دارد.

این کارشناس عراقی افزود: ما امروز در مرحله سازش سیاسی و آغاز طرحی بین‌المللی برای ایجاد توازن در مناطق عراق و سوریه هستیم که این نیازمند خارج کردن تروریست‌ها از درگیری‌هاست.

وی به حملات روز‌های اخیر ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا به تروریست‌های داعش و ادعای کشتن دو سرکرده این گروه در شرق سوریه به عنوان بخشی از این طرح اشاره کرد.

در همین راستا، رابرت وایت، فرمانده ارتش آمریکا اعلام کرد که به تعهد خود به شکست گروه تروریستی داعش در عراق ادامه می‌دهد و به مشارکت خود با بغداد در این راستا متعهد است.

از سوی دیگر، عبدالمنعم الساعدی، کارشناس مسائل امنیتی درخصوص عملیات جدید تروریست‌ها در مرز سوریه و عراق هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه مناطق مرزی که نیرو‌های آمریکایی نیز در آنجا حضور دارند و شرایط را برای نفوذ تروریست‌ها به عراق فراهم کرده‌اند اعلام کرد: باید عملیات امنیتی در جزیره «الحضر» و نوار مرزی سوریه ادامه پیدا کند.

این کارشناس عراقی افزود: حمایت آموزشی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌های داعش باعث شده در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تحرکات تروریستها در محدوده شمالی کشور ودر نوار مرزی به طول ۲۰۰۰ هزار کیلومتر باشیم که عملیات‌های نیرو‌های عراق منجر به فرار برخی از این تروریست‌ها و دفع حمله آنان شده است.