تروریست‌ها گندم کشاورزان سوریه را سرقت و به ترکیه منتقل می‌کنند

رسانه های سوریه از انتقال محصول گندم کشاورزان مردم منطقه اشغال شده راسالعین در حومه شمال استان حسکه این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه خبر داد.

اخبار بین الملل-نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن‌ها با ادامه اقدامات تروریستی خود علیه مردم روستاهای حومه شمال حسکه با تصرف تعدادی از وسایل برداشت گندم کشاورزان راس العین اقدام به سرقت محصولات آن‌ها کردند. 

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای اشغالگر ترکیه تعدادی از وسایل برداشت را به منظور سرقت محصولات کشاورزی به منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال حسکه کردند تا دسترنج کشاورزان را به داخل خاک ترکیه قاچاق و منتقل کنند. 

این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن‌ها کنترل خشی از محصولات زمین‌های کشاورزان را به دست آوردند و پس از تهدید کشاورزان به آتش زدن دسترنجشان در صورت عدم همکاری با آن‌ها بیش از ۱۵ درصد از تولیدان را مصادره کردند. 

به نوشته سانا دیروز (دوشنبه) نیز مزدوران تروریستی وابسته به نظامیان متجاوز ترکیه مناطق وسیعی از مزارع کشاورزی را در چندین روستا در شهرهای تل تمر و ابو راسین در حومه حسکه به آتش کشیدند که با کمک نیروهای ارتش سوریه سوریه و مردم خاموش شد. 

۳۰ اردیبهشت امسال نیز پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز به نقل از منابع محلی از آتش سوزی در مقیاس بزرگ محصول گندم و جو کشاورزان چندین روستا در استان حسکه سوریه در شمال شرق این کشور خبر داد و اضافه کرد که این آتش سوزی در نزدیکی منطقه‌ای رخ داد که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند و بسیاری از مزارع گندم و جو در آن واقع است.  

یک هفته قبل از آن نیز مزارع جو و گندم در مناطق مختلف استان حسکه دچار آتش سوزی شده بود.  

پیشتر مهندس «رجب سلامه» مدیر دانشکده کشاورزی شهر حسکه در گفت گو با خبرنگار سانا گفته بود که آتش سوزی‌های زیادی در مزارع کشاورزی توسط عناصر وفادار به اشغالگران ترکیه در شهر تل تمر رخ داده ‌است، اما در حال حاضر آمار دقیقی از مساحت مزارع سوخته شده در دست نیست.  

مزارع گندم و جو مردم در شهرهای یاد شده در حالی توسط نیروهای وفادار به ترکیه به آتش کشیده شده بود که کشاورزان در شمال سوریه نگران آن بودند که با گسترش حملات گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه آن‌ها نتوانند محصولات زراعی خود را برداشت کنند و حاصل دسترنج آن‌ها از بین برود.

از سوی دیگر خبرگزاری «اوقات شام» مدعی شد وزیر کشور ترکیه بصورت غیر قانونی وارد خاک ترکیه شده است.

در عرف بین‌الملل ورود غیر قانونی مقامات یا دیپلمات‌ها به کشوری دیگر بدون هماهنگی با مقامات آن کشور نقض حاکمیت ملی تلقی می‌شود. 

این خبرگزاری روز سه شنبه با اشاره به اینکه ترکیه با ورود غیرقانونی نظامیان خود و حمایت از تروریست‌ها به نقض حقوق شهروندان سوری ادامه می‌دهد نوشت: این نقض حقوق شهروندی اکنون با ورود بدون هماهنگی با مقامات سوریه و غیرقانونی وزیر کشور ترکیه به شهر الراعی در حومه حلب به نقض حاکمیت ملی انجامیده است.  

«اوقات شام» با اشاره به اینکه برای اولین بار یک وزیر ترکیه بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد خاک این کشور شده است، اضافه کرد: بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه با ورود به سوریه از شهر «الراعی» در حومه حلب دیدن کرده است.  

ترکیه و مزدوران سوری وفادار به آن‌ها در اکتبر گذشته در چارچوب عملیات نظامی که «بهار صلح» نامیده و از غرب فرات آغاز شد، در دو عملیات به نام‌های «سپر فرات» و  »زیتون خرد شده» از شهر رأس العین تا «تل ابیض» در شرق فرات را اشغال کردند.  

بسیاری از رسانه‌ها از جمله شبکه «سی ان ان» آمریکا گزارش دادند که خانه‌های صدها غیرنظامی در شهر رأس العین توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه مورد سرقت و غارت قرار گرفته است.