بیش از 100000 جان باختگان کرونایی در آمریکا

دولت ترامپ در حالی به دنبال کاهش محدودیت های جلوگیری از شیوع کرونا است که براساس آخرین اخبار منتشر شده، شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کووید ۱۹تا شامگاه امروز (سه شنبه )‌در آمریکا به یکصد هزار و ۹۰ نفر رسیده‌است.

اخبار بین الملل-آمار ورد میتر (worldometers) که آخرین آمار بدست آمده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان را منتشر می کند، شمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در آمریکا به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۵۶ نفر و شمار جان باختگان تا شامگاه سه شنبه به یکصد هزار و ۹۰ نفر رسیده است. 

از سوی دیگر تاکنون ۴۶۹ هزار و ۴۹ نفر نیز بهبود یافته اند. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا، ایالت نیویورک همچنان با  ۳۷۲ هزار و ۴۹۴ مبتلا و ۲۹ هزار و ۳۱۰ نفر بیشترین آمار مبتلایان و کشته شدگان را نسبت به دیگر ایالت های آمریکا دارا است. 

ایالت نیوجرسی نیز با ابتلای ۵۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته و با مجموع ۱۵۷ هزار ۱۶۸ نفر کرونایی در جایگاه دومین ایالت پرخطر آمریکا قرار گرفته است. 

افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر کرونا در آمریکا در حالی افزایش پیدا می کند که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه دوم خرداد از فرمانداران ایالت‌ها این کشور خواست که مجوز بازگشایی عبادتگاه‌ها را به عنوان مراکز دارای فعالیت‌های «ضروری»صادر کنند.

بر اساس محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا از مردم خواست شده بود که در خانه بمانند و فقط مشاغل و نهادهای ضروری اجازه فعالیت داشته باشند. در همین حال، در روزهای اخیر فرمانداران تمامی ایالت‌های آمریکا در حال کاهش این محدودیت‌ها هستند یا برنامه خود در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

در پی دستور بازگشایی عبادتگاه ها، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ در تلاش است تا کسب و کار در آمریکا را بازگشایی کند تا بتواند روند سقوط اقتصادی در این کشور را معکوس کند.