تصویری از بی رحمی یک افسر آمریکایی+عکس

یک افسر سفیدپوست در آمریکا روز دوشنبه یک فرد سیاه‌پوست را در شهر «میناپولیس» به قتل رساند و  پلیس فدرال این کشور و پلیس این شهر مدعی انجام تحقیقات لازم درباره یافتن علت دقیق مرگ این مرد رنگین پوست شدند.

اخبار بین الملل- به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» این مرد سیاه پوست که حدود 40 ساله داشت غروب دوشنبه به وقت آمریکا با رفتار خشن پلیس رو‌به‌رو شد که به دستان او دستبد زند و او را با صورت روی زمین خواباندند.  پلیس مدعی شده که این مرد 40 ساله مظنون به جعل اسناد بوده است.

بنابر ادعای پلیس، این مرد که مشکلات پزشکی داشت بعد از انتقال به بیمارستان «هنپین کانتی» با خودروی امدادی جان خود را از دست داد. این در حالی است که در فیلمهای منتشر شده از سوی عابران در این صحنه که در شبکه های اجتماعی نیز انعکاس گسترده داشت این مرد سیاه پوست با فشار زانوی یک افسر پلیس مینیا پلیس مواجه شده و مرتب فریاد میزند، «نمیتوانم نفس بکشم.»

به نوشته این روزنامه، شهردار مینیا پولیس این حادثه را «افتضاح» توصیف کرد. «جیکب فری» شهردار مینیا پولیس در این زمینه گفت: «سیاه پوست بودن در آمریکا نباید دلیل صدور حکم اعدام باشد. به مدت پنج دقیقه دیدیم که افسر سفید پوست زانوی خود را به گردن یک سیاه پوست فشار می داد.»