هشدار چین به آمریکا

وزیر دفاع چین با تاکید بر اینکه تقابل استراتژیک میان پکن و واشنگتن وارد دوره‌ای پر مخاطره شده است، نسبت به پیامد‌های خطرناک اقدامات آمریکا هشدار داد.

اخبار بین الملل- ژنرال وی فنگ روز چهارشنبه اعلام کرد از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، آمریکا راهبرد خود علیه پکن را تقویت کرده است. وزیر دفاع چین تاکید کرد تقابل استراتژیک دو کشور وارد دوره‌ای پر خطر شده است. وی افزود چین باید روحیه جنگی خود را تقویت کند و از این نبرد برای ارتقاء ثبات بهره بگیرد.

وزیر دفاع چین یادآور شد رقابت میان پکن و غرب در عرصه‌های مختلف از جمله رقابت فضایی، سایبری و بیولوژیکی رو به افزایش است.

سخنگوی پارلمان چین اخیرا اعلام کرد: پکن از هیچ تشدید تنشی در روابط با آمریکا به خود نخواهد لرزید، اما معتقد است همکاری و بازیابی اقتصادی باید اولویت اصلی باشد. این مقام چینی آمریکا را تهدید کرد در صورتی که کنگره این کشور به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدامی علیه پکن انجام دهد، چین تلافی خواهد کرد.

روابط میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر بر سر شیوع ویروس مرگبار کووید-۱۹ دچار تنش شده است. آمریکا، چین را به پنهان کاری در خصوص اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا و آزمایشگاهی بودن این ویروس متهم می‌کند. پیش از این نیز آمریکا و چین تنش‌های بسیاری بر سر مسائل تجاری با هم داشته و چندین دور تعرفه تجاری را علیه یکدیگر وضع کردند.

آمریکا چین را در تعطیلی کسب و کار‌ها و از دست رفتن شغل‌ها بر اثر شیوع کرونا مقصر می‌داند.